آماده‌باش کامل نیروهای آتش‌نشانی شهرداری سنندج

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه نیروهای سازمان در آماده‌باش کامل هستند، گفت: خانواده‌ها در کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تأثیر بسزایی دارند و امیدواریم با رعایت نکات ایمنی، روزهای پایانی سال را سپری کنیم و با خاطرات خوش به استقبال نوروز برویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین چهارشنبه اسفندماه به «چهارشنبه‌سوری» شهرت دارد و یکی از آئین‌های کهن ایرانی‌ها است؛ اما در سال‌های اخیر چهارشنبه‌سوری تبدیل به روز تلخی شده است. برخی افراد با استفاده از مواد آتش‌زا امنیت شهر و شهروندان را به خطر می‌اندازند و سازمان آتش‌نشانی در شهرهای مختلف هرساله در این ایام به حالت آماده‌باش درمی‌آید تا از جان و مال شهروندان محافظت کند. امسال نیز شهرداری سنندج همگام با سایر شهرداری‌های کشور، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ضروری برای جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار در چهارشنبه آخر سال را انجام داده است.

سهیل فضل‌وزیری در این خصوص اظهار کرد: هر سال و بر اساس رسم دیرینه، مردم در چهارشنبه آخر سال با روشن کردن آتش آخرین چهارشنبه سال را جشن می‌گیرند اما برخی‌ها با ساخت مواد منفجره و ترقه موجب بروز حادثه شده و خاطرات تلخی را در روزهای پایانی سال رقم می‌زنند.

وی افزود: این سازمان در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال تمهیدات و جلساتی را با دستگاه‌های امدادی، نیروی انتظامی و صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌سازی و کاهش حوادث برگزار کرده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بنرهای هشدار در خصوص آگاهی‌بخشی به شهروندان به‌ویژه قشر نوجوان و جوان در سطح شهر نصب شده است.

فضل‌وزیری تصریح کرد: با توجه به اینکه در این ایام به‌واسطه خریدهای نوروزی بازارهای سطح شهر شلوغ است و احتمال بروز حوادث وجود دارد و در راستای تسریع در امدادرسانی در مواقع بروز حوادث، سه اکیپ سیار آتش‌نشانی از ۱۵ اسفندماه سال جاری در میدان آزادی، انقلاب و پارک کودک مستقر شده‌اند.

وی گفت: ۱۶۵ آتش‌نشان در هشت ایستگاه سطح شهر در آماده‌باش کامل هستند و این آماده‌باش تا سیزدهم فروردین‌ماه ادامه دارد.

فضل‌وزیری افزود: خانواده‌ها در کاهش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تأثیر به‌سزایی دارند و امیدواریم با رعایت نکات ایمنی روزهای پایانی سال را سپری کرده و با خاطرات خوش به استقبال نوروز برویم.

کد خبر 560816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.