ضرورت ایجاد شهرک اسلامی ایرانی در همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: ایجاد شهرک اسلامی، ایرانی در همدان تأثیر بسیاری در فرهنگ و زندگی مردم دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیچ‌کس نمی‌تواند تأثیر معنویت را در زندگی انکار کند؛ چراکه انسان نیاز به آسایش دارد. استفاده از سبک معماری اسلامی در بناها و ساختمان‌ها در ایجاد آرامش مؤثر است و می‌تواند زندگی آرامی را برای مردم به همراه داشته باشد. در این راستا شورای اسلامی شهر همدان برای تأسیس شهرک اسلامی ایرانی تحقیقاتی انجام داده و در ایجاد این مهم، همکاری دستگاه‌های دیگر ضرورت دارد تا هرچه سریع‌تر بتوان به این مهم دست یافت.

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی در این خصوص، اظهار کرد: مطالعاتی پیرامون ایجاد شهر اسلامی ایرانی در همدان انجام شده است.

وی ادامه داد: چند نقطه از کشور به عنوان نمونه کوچک برای ایجاد شهرک اسلامی انتخاب شده و به‌دنبال هماهنگی در وزارت راه و شهرسازی هستیم و آمادگی خود را برای آغاز مطالعات و عملیات اجرایی این طرح اعلام می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: می‌توانیم در محدوده ۶۸۰ هکتاری یک شهرک فاخر ایرانی و اسلامی با ویژگی‌های معماری همدانی ایجاد کنیم و به یادگار بگذاریم که تأثیر بسیاری در فرهنگ‌سازی و زندگی آرام و معنوی خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت شورای اسلامی شهر، شهرداری، دولت مردمی و وزارتخانه در بحث ایجاد شهرک اسلامی، گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها اقدامی فاخر در شهر به یادگار می‌ماند.

کد خبر 560808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.