انجام بیش از ۲۵۷هزار عملیات در ۱۱ماهه امسال/اعزام به ۳۳ماموریت هوایی

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۵۷هزار و ۴۹۹ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند؛ همچنین بالگرد امدادی اورژانس ۳۳بار به مأموریت اعزام شد و ۴۱بیمار را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۲۵۷ هزار و ۴۹۹ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آن‌ها ۱۹۷ هزار و ۸۴۲ مورد مربوط به حوادث غیررانندگی و ۵۹ هزار و ۶۵۷ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۴۱ هزار و ۶۹۵ مورد در مناطق شهری و ۱۷ هزار و ۹۶۲ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان یازدهم اسفندماه، ۴۱۷ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن به مرکز فوریت‌های ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد که از این تعداد ۳۹۰ نفر با دریافت خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در محل حادثه درمان یا توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند و از این تعداد ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

خدمات اورژانس هوایی در سطح استان اصفهان

وی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان اصفهان، ادامه داد: در ۱۱ ماهه سال جاری، بالگرد امدادی اورژانس ۳۳ بار به مأموریت اعزام شد و ۴۱ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد. از مجموع این مأموریت‌ها ۱۶ مورد مربوط به تصادفات رانندگی و یک مورد انتقال مادر باردار به بیمارستان بوده است.

حیدری با بیان اینکه کارشناسان اتاق فرمان مرکزی ۱۱۵ استان همزمان پاسخ‌گوی تماس‌های مردمی ۱۶ شهرستان استان هستند، اظهار کرد: تعداد تماس‌های برقرار شده با ۱۱۵ اصفهان در ۱۱ ماهه سال جاری، ۸۲۴ هزار و ۲۷۲ مورد بوده است و میانگین تعداد تماس روزانه با اورژانس حدود دو هزار و پانصد تماس در روز است.

وی خاطرنشان کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۵۹ پایگاه امدادی شامل ۷۹ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

کد خبر 560806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.