توصیه سازمان جهانی بهداشت درباره تزریق دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه جدید خود از تزریق فوری و گسترده دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا به همه گروه‌های سنی حمایت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) پیش از این اعلام کرده بود که افراد سالم نیاز به دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا ندارند و زمانی تزریق دوز تقویت‌کننده سراسری می‌شود که گروه‌های حساس در همه کشورهای دنیا واکسینه شده باشند.

هم‌اکنون سازمان ذکر شده در زمان شیوع جهانی سویه امیکرون اعلام کرده است که از تزریق فوری و گسترده دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا به همه گروه‌های سنی حمایت می‌کند. سال گذشته آژانس بهداشتی سازمان ملل تاکید کرده بود که افراد سالم لازم نیست دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؛ زیرا این اتفاق موجب بروز نابرابری در تزریق واکسن در کشورهای کم‌درآمد می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه خود اعلام کرد که در زمان شیوع گسترده سویه امیکرون، دریافت واکسن‌های مجاز کرونا سطح بالایی از ایمنی در برابر نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را ایجاد می‌کند. سازمان ذکر شده تاکید کرده که لازم است واکسن‌های تولید شده کرونا به‌روزرسانی شود تا در برابر سویه‌های جدید جهش یافته مقاوم باشد؛ زیرا ممکن است به زودی ویروس کرونا دوباره جهش پیدا کند.

کد خبر 560794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.