طرح هادی روستاهای البرز به صورت منطقی و بر اساس نیاز روستاییان اجرایی می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه تنها دو روستا از ۲۷۰ روستای البرز شامل طرح هادی روستاها می‌شوند، گفت: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی عبداللهی صبح امروز _پنجشنبه، نوزدهم اسفند ۱۴۰۰_ در دیدار با اهالی روستاهای شهرستان طالقان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: تمام روستاهای البرز بر اساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته مصوب سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی جزو روستاهای محروم کشور و مشمول اعتبارات سه درصد از درآمدهای نفتی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها دو روستا از ۲۷۰ روستای البرز شامل این طرح می‌شوند، ادامه داد: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.

استاندار البرز گفت: برای سفر رئیس‌جمهور محترم به استان موضوعات فراوانی را در این راستا مطرح کرده‌ایم که نوید تحول و بهبود شرایط را می‌دهد.

عبداللهی افزود: برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی نیز اداره کل راهسازی استان باید به صورت ویژه وارد عمل شود.

وی گفت: اهالی روستا نیز باید در زمینه آب و برق و طرح‌ها و برنامه‌های توسعه روستا کمک کنند تا امور با سرعت بیشتری پیش برود. در خصوص پوشش تلفن همراه نیز مدیرکل ارتباطات استان باید رسیدگی کند.

استاندار البرز با اشاره به اینکه طرح هادی روستاهای طالقان نیز ظرف مدت حدود سه ماه باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد، مطرح کرد: وسعت روستاها باید منطقی صورت گیرد و به طور قطع رضایت روستاییان را نیز مد نظر داریم.

عبداللهی گفت: روستاهای البرز به‌ویژه در طالقان بسیار آب و هوای خوبی دارند ولی متأسفانه شکل روستایی خود را از دست داده‌اند و بیشتر ویلانشینان از آنها استفاده می‌کنند، باید فضای کار و تلاش و زندگی روستایی را احیا کنیم.

وی افزود: باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جد جلوگیری کنیم؛ چراکه این امر حیاتی است و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

استاندار البرز گفت: گسترش ویلاسازی، اراضی کشاورزی را از بین می‌برد و بافت‌های روستایی را تغییر می‌دهد.

عبداللهی افزود: هتل‌سازی و ساخت اقامتگاه‌های روستایی می‌تواند تمام مردم را از مناطق خوش آب و هوا برخوردار کند و صرفه اقتصادی نیز دارد.

کد خبر 560793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.