تکثیر و کاشت یک گونه گیاهی در خطر انقراض در ساری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری از تکثیر و کاشت شمشاد هیرکانی در این شهر خبر داد.

تقی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به تکثیر و کاشت شمشاد هیرکانی در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: شمشاد، جزو معدود گونه‌های درختی همیشه‌سبز جنگل‌های هیرکانی شمال کشور است که طی سالیان اخیر دچار آفت‌زدگی شده و ادامه بقای آن به‌شدت در معرض تهدید است.

وی افزود: این سازمان جهت احیای این‌گونه هیرکانی با شناسایی پایه‌های سالم، اقدام به تکثیر آن در بستری عاری از آفت در یک فضای گلخانه‌ای کرده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری خاطرنشان کرد: این سازمان با ریشه‌دار شدن شمشاد هیرکانی، اقدام به کاشت این‌گونه گیاهی در میدان‌ها و بلوارهای سطح شهر کرده است تا ضمن احیای این‌گونه، در توسعه فضای سبز شهری نقش‌آفرینی مؤثری کرده باشد.

زارع با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار اصله از گونه‌های هیرکانی طی سال‌های گذشته در بلوارها، بوستان‌ها و میدان‌های شهر ساری کاشت شده است، ادامه داد: درختان بومی از جمله انجیلی، بلوط، آزاد و اوجا در طرح بوستان بانوان به عنوان شاخص‌ترین پروژه شهر مورد استفاده قرار گرفت و پروژه جنگل‌کاری با کاشت انواع گیاهان بومی در سطح شهر ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ساری را به بانک ژن گیاهان بومی و هیرکانی تبدیل می‌کنیم و انتظار داریم اعضای شورای اسلامی نیز در تحقق این هدف یاری‌رسان ما باشند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری شناساندن گونه‌های هیرکانی به شهروندان، ایجاد منظر زیبای شهر و ایجاد زیستگاه طبیعی برای پرندگان و جانوران را از اهداف کاشت این گونه‌های بومی در مرکز استان عنوان کرد.

کد خبر 560780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.