اجرای پویش اهدای خون  اعیاد شعبانیه تا ۲۷ اسفندماه/ذخیره خون اصفهان کمتر از ۳ روز

رئیس روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان از آغاز پویش اهدای خون اعیاد شعبانیه در روزهای پانزدهم تا بیست‌وهفتم اسفندماه و کمبود همه گروه‌های خونی، مشخصاً گروه خونی O منفی، خبر داد.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پویش اهدای خون اعیاد شعبانیه از روز پانزدهم تا بیست‌وهفتم اسفندماه، در مراکز اهدای خون سراسر استان برگزار می‌شود و امید است همشهریان در این پویش مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی با مطلوب ندانستن میزان ذخیره خون استان اصفهان، افزود: ذخیره خون استان اصفهان در حال‌حاضر کمتر از سه روز است و در مقایسه با هفت روز حد مطلوب ذخیره خون، میزان ذخیره خون استان در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد.

نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی را از یاد نبرید

رئیس روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان با دعوت از مردم برای اهدای خون، تصریح کرد: مردم در ماه آخر سال، درگیر امور عیدانه نظیر خرید و مسافرت هستند اما مراکز درمانی و مصرف‌کنندگان مستمر همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند؛ بنابراین امیدواریم شهروندان نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی را از یاد نبرند.

وی با اشاره به گروه‌های خونی که با کمبود بیشتری مواجه هستند، ادامه داد: در حال‌حاضر کمبود در همه گروه‌های خونی مشاهده می‌شود اما مشخصاً گروه خونی O منفی با کمبود بیشتری مواجه است.

کد خبر 560772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.