ظرفیت رود کارون در اختیار ورزش حرفه‌ای قرار گیرد

عضو شورای اسلای شهر اهواز گفت: برای توسعه ورزش حرفه‎‌ای باید تعاملی بین شهرداری اهواز و اداره کل ورزش و جوانان ایجاد شود؛ ساحل کارون و رود آن ظرفیت بزرگی است که باید در اختیار ورزش حرفه‌ای قرار گیرد.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حال اهواز در حوزه ورزش اصلاً خوب نیست؛ با توجه به ناکارآمدی ساختمان‌های ورزشی اهواز، برای عبور از شرایط موجود نیازمند توجه ملی در این زمینه هستیم.

وی افزود: حوزه نشاط اجتماعی برای شورای اسلامی شهر بسیار اهمیت دارد؛ با وجود ۸۹ زمین خاکی، اهواز را شهر ورزش محلات می‌نامیم و در این مورد یک شهر بی‌نظیر است. توجه نکردن به ورزش جوانان در محلات می‌تواند بسیاری از انگیزه‌ها را متزلزل کند؛ با این حال ورزشکاران محلی با کمترین امکانات در زمین‌های خاکی به ورزش می‌پردازند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حدود ۱۰ هزار ورزشکار محلات و ۴۰۰ تیم ورزشی خودگردان در اهواز وجود دارد، اما آن‌ها اصلاً حمایت نمی‌شوند. توجه به این تعداد ورزشکار محلات باید به طور خاص در بودجه به ویژه بودجه سفر اخیر ریاست‌جمهوری دیده شود.

وی تاکید کرد: اهواز شهر خاصی است و در سالیان گذشته علی‌رغم وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای زیاد در آن، کمترین توجه به ورزش بانوان شده است. ازآنجاکه این امر زیرساخت‌های خاص خود را نیاز دارد، باید با نگاه ملی نسبت‌به توسعه ورزش بانوان در اهواز اقدام کرد.

سراج ادامه داد: در حوزه ورزش حرفه‌ای اهواز از دیرباز تیم‌های شاخصی مانند استقلال و شاهین اهواز وجود دارد که دوباره در حال بازیابی خود هستند؛ اما حمایتی از آن‌ها نشده است. نباید تمام نگاه‌ها به سمت یک ورزش و یک تیم باشد؛ بلکه باید به تمام تیم‌ها و ورزش‌ها توجه کافی داشته باشیم.

وی گفت: برای توسعه ورزش حرفه‌ای، باید تعامل خوبی میان شهرداری اهواز و اداره کل ورزش و جوانان ایجاد شود؛ ساحل کارون و رود آن ظرفیت بزرگی است که باید در اختیار ورزش حرفه‌ای قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: وظیفه ذاتی سازمان ملی جوانان سابق به اداره کل ورزش و جوانان اختصاص یافته است و بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد مجوز فعالیت خود را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کرده‌اند. یکی از وظایف شهرداری‌ها، مشارکت اجتماعی برای مدیریت شهر است و بخشی از این مشارکت، می‌تواند در حوزه ورزش و جوانان تعریف شود؛ بنابراین ضرورت دارد با تعامل میان دو دستگاه، مشارکت اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با شهرداری بیشتر شود.

کد خبر 560767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.