تلاش برای دستیابی به شهر جهانی دوستدار عابر پیاده

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج با بیان این‌که ۲۵ رمپ و پله در بلوار شهید ایرانی کرج مسدود شد، گفت: به‌طور مستمر باید بر اجرای قانون نظارت داشته باشیم تا در نهایت به اهداف شهر جهانی دوستدار عابر پیاده نزدیک شویم.

حشمت‌الله عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و باغ‌های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است، اظهار کرد: شهرداری مکلف است از سد معبر جلوگیری کند و در رفع موانع موجود و آزاد کردن مسیرهای تردد در محورهای پیاده‌رو معابر و اماکن به وسیله مأموران خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه در راستای مناسب‌سازی پیاده‌روها، از ایجاد هر گونه پله یا رمپ جلوگیری می‌شود، افزود: تعداد زیادی رمپ و پله در خیابان شهید ایرانی این منطقه ایجاد شده بود که این سد معبر برای شهروندان مشکلات متعددی ایجاد کرده بود؛ لذا در راستای مناسب‌سازی معبر، به مالکان متخلف برای رفع سد معبر اخطارهای لازم داده شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری کرج تصریح کرد: بیشتر مالکان پس از دریافت اخطار اقدام به رفع سد معبر کردند، اما ۲۵ رمپ و پله در بلوار شهید ایرانی باقی مانده بود که توسط مأموران سد معبر پلمپ و مسدود شد.

وی با تأکید بر اینکه قرار گرفتن بخشی از رمپ‌ها در معابر از دیگر مشکلات پیاده‌روها است که می‌تواند در بسیاری از موارد خطرآفرین باشد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این موارد تلاش ما این است که به طور مستمر بر اجرای قانون نظارت داشته باشیم تا در نهایت به اهداف شهر جهانی دوستدار عابر پیاده نزدیک شویم.

کد خبر 560762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.