انعقاد تفاهمنامه‌ ترانزیت تهران - باکو، در سفر قاسمی به جمهوری آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی در آستانه سفر به جمهوری آذربایجان، از توافق تهران و باکو برای تردد آذربایجانی ها از خاک ایران به نخجوان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» با اشاره به اهداف سفر خود به جمهوری آذربایجان اظهار کرد: در این سفر تفاهمنامه‌ای را بویژه در حوزه ترانزیت با جمهوری آذربایجان خواهیم داشت و در بحث مشارکت در نوسازی این کشور نیز گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم طی دو روزی که پانزدهمین کمیسیون مشترک بین ایران و آذربایجان برگزار می‌شود، تفاهمات و توافقاتی را میان دستگاه‌های مختلف دو کشور شاهد باشیم.

وزیر راه و شهرسازی از توافق بر واگذاری چند پروژه به ایران از سوی جمهوری آذربایجان در این سفر خبر داد و گفت: مقرر شده این پروژه از طرف آذربایجانی‌ها به ایران واگذار شود.

قاسمی ادامه داد: موضوع عبور از رودخانه نیز در دستور کار است و آذربایجانی‌ها برای تردد به سمت نخجوان مقرر شده از خاک ایران عبور کنند و این مساله جزو برنامه‌های قراردادی ما در این سفر است.

به گفته وی، حوزه انرژی و موضوع آب از دیگر موضوعات مورد توافق ایران با آذربایجان در حوزه صنعت است؛ همچنین با توجه به فعالیت ایران‌خودرو در این کشور، مقرر شده این شرکت توسعه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گفت و گو در حوزه کشاورزی و واردات کالا میان دو طرف نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در سفر پیش‌ِرو به منظور توافق در حوزه ورزش نیز اقدام خواهیم کرد.

قاسمی افزود: وزارتخانه‌هایی که در این سفر ما را همراهی می‌کنند، هرکدام توافقنامه‌هایی را خواهند داشت که در این سفر امضا خواهد شد.

کد خبر 560749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.