توزیع اعتبارت برای فردیس بر اساس آمار واقعی جمعیت نیست

رئیس شورای شهرستان فردیس گفت: شهرستان فردیس مجموعه‌ای از نداردهاست که نیازمند نگاه ویژه دولت به ویژه در خصوص پذیرش آمار واقعی جمعیت فردیس به عنوان مبنای توریع اعتبارات و امکانات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ملیحه اکبری در آخرین نشست شورای اداری شهرستان که عصر امروز _چهارشنبه هجدهم اسفند ۱۴۰۰_ در خصوص هماهنگی برای سفر ریاست جمهوری به البرز برگزار شد، آمار جمعیتی را مبنای تخصیص اعتبارات و خدمات دانست و اظهار کرد: آخرین آمار رسمی جمعیت فردیس در مرکز آمار با مرکزیت شهر فردیس ۱۲۰ هزار نفر اعلام شده است در حالی که ما امروز در شهرستان فردیس جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر داریم.

وی یادآور شد: "جمعیت" تخصیص اعتبار و امکانات در همه حوزه‌ها را به دنبال خواهد داشت و اگر تمام دستاورد سفر رئیس جمهور برای شهرستان ما پذیرش آمار واقعی جمعیت فردیس باشد، همین امر مبنایی برای بسیاری از خدمات است و خود به خود ارتقای سطح و جایگاه اداری و چارت سازمانی ادارات شهرستان را به دنبال دارد و بسیاری از مشکلات مردم را حل خواهد کرد.

رئیس شورای شهرستان فردیس موضوع اختلافات مرزی در داخل و خارج شهرستان فردیس را یکی از مهمترین مشکلات شهرستان برشمرد و گفت: اختلافات مرزی شهرستان فردیس بر اساس مصوبه هیئت دولت در سطح استان وجود دارد که این اختلافات در داخل شهرستان نیز وجود دارد. تقاضا داریم آنچه هیأت دولت در خصوص مرزهای سیاسی در نظر داشته تحقق پیدا کند و تکلیف مرزهای شهرستان فردیس مشخص شود.

اکبری در ادامه با اشاره به محرومیت‌های فردیس، اظهار کرد: فردیس صرفاً روی یک کاغذ به شهرستان ارتقا پیدا کرده و بدون هیچ خدمات امکانات و یا زیرساختی شهرستان شده است. شهرستان فردیس مجموعه‌ای از ندارد هاست؛ بیمارستان ندارد، آرامستان ندارد، تصفیه فاضلاب ندارد، آموزش و پرورش مستقل ندارد و فقط جمعیت بسیار بالا دارد که در جایگاه متراکم‌ترین شهر کشور قرار گرفته است. اگرچه ما جمعیت را ظرفیت و پتانسیل این شهرستان می‌دانیم که شرط آن تحقق سرانه‌ها و تأمین زیرساخت هاست.

وی بر لزوم توجه و نگاه ویژه دولت به شهرستان پرجمعیت و محروم فردیس تاکید کرد و گفت: امروز تعداد جمعیت دانش آموزی فردیس، شهرستانی با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر، با تعداد جمعیت برخی مراکز استان‌ها برابری می‌کند و نیاز به توجه ویژه دولت و تشکیل فرمانداری ویژه دارد. متأسفانه فردیس ما که در نزدیکی کلانشهر کرج و سایه پایتخت قرار گرفته و مشکلات آن دیده نمی‌شود.

رئیس شورای شهرستان فردیس گفت: مردم مظلوم فردیس با صبوری و بزرگواری همه مشکلات را تحمل می‌کنند، اما تا کی قرار است این شهر بدون امکانات بماند!؟ فردیس در حوزه حمل و نقل ریلی حتی کوچک‌ترین امکاناتی ندارد و مدیریت شهری خواهان نگاه ویژه دولت است و امید داریم حاصل سفر ریاست جمهوری حل مشکلات شهرستان فردیس باشد.

اکبری با بیان اینکه امکانات موجود در شأن مردم خوب این شهر نیست؛ یادآور شد: فردیس ما دارای مدیران پای کار، جوانان نخبه و شهروندان دلسوز است و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که تعداد بالای آنها بر پای کار بودن مردم در همراهی با انقلاب اسلامی صحه می‌گذارد. امیدواریم با نگاه ویژه دولت مردمی بتوانیم در راستای توسعه امکانات و بهبود خدمات گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 560723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.