نباید تجارب ناموفق در مدیریت شهرها تکرار شود

استاندار اصفهان توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهر را، انتظار دولت از شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: شهر باید متوازن رشد کند و رشد هم پایدار باشد تا در مردم احساس نگرانی ایجاد نشود و بگویند که هر کس بر سر کار بیاید وضع همین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی امروز _چهارشنبه هجدهم اسفندماه_ در گردهمایی شهرداران استان اصفهان با تاکید بر اینکه وقتی مجموعه شهرداری خوب عمل کند نشاط اجتماعی و امید را ایجاد خواهند کرد، اظهار کرد: اگر هم شهرداری‌ها خوب عمل نکنند سریع اثر خود را خواهد گذاشت و مردم واکنش نشان می‌دهند.

وی کیفیت بخشی به خدمات را مأموریت دیگر شهرداری‌ها دانست و افزود: اگر این خدمات از درجه کیفی برخوردار نباشند رضایت حاصل نمی‌شود و سبب برای سرزنش می‌شود.

استاندار با بیان اینکه مردم به واسطه عوارضی که شهرداری‌ها از آنها می‌گیرند حساسیت بیشتری روی عملکرد آنها دارند گفت: شاید مردم ایراداتی هم بگیرند که باید گفت به حق است.

مرتضوی با اشاره به اهمیت نگاه تحول‌گرا در مدیریت شهرها، تصریح کرد: از تجربه‌های بسیار زیاد در ادوار مدیریت شهرها به خوبی استفاده نمی‌شود و حافظه هر سیستم با هر تغییر پاک می‌شود که نتیجه آن انجام تجربه‌های ناموفق با فاصله چند سال در شهرها است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری‌ها باید کمترین زحمت را برای شهروندان ایجاد کند گفت: سازمانی نداریم که در تنوع مأموریت و مسئولیت با شهرداری‌ها بتواند رقابت کند.
وی با بیان اینکه شهرداری از اول تولد و حتی تا پس از مرگ با شهروندان سرو کار دارد گفت: شروع مسئولیت شما شهرداران با دولت سیزدهم می‌طلبد که همگامی و هم زبانی و هم راستایی با مأموریت دولت داشته باشد.

استاندار با بیان اینکه اخیراً گردهمایی ائمه جمعه را داشتیم و آنها اعتراض به این داشتند که شهرداری‌ها از محل دریافت عوارض آلاینده‌ها در جهت ایجاد ظرفیت برای ارتقای شاخص سلامت مردم کاری نکرده اند، ادامه داد: مردم شهرداری‌ها را جلوه‌ای از حاکمیت می‌دانند و اگر اتفاقات به خوبی جلو برود نگاه مردم خوب است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه دولت از شهرداری‌ها انتظار دارد اصول و ضوابط معماری ایرانی اسلامی را در شهرها گسترش دهد گفت: با ایجاد مؤلفه‌های هویتی حس قرابت نسل جوان را فراهم کنید.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا نشان دهیم حاکمیت الله بالای سر شهرهای ما است افزود: در بعضی نقاط خیلی تفاوتی بین مناطق شهری اسلامی با مناطق غیر مسلمان احساس نمی‌شود هر چند چنین مواردی را کم داریم اما اگر مراقبت نکنیم منجر به شرایطی می‌شود که بعضی جاها می‌بینیم که احساس می‌شود در شهر اسلامی حرکت نمی‌کنیم.

استاندار اصفهان توجه به شفافیت فرایندها و توجه به گلوگاه‌های فساد خیز را در شهرداری‌ها مهم دانست و ادامه داد: بی توجهی به این موضوعات مجموعه را آسیب زا می‌کند و هم تلاش مدیر را بی اثر خواهد کرد و رضایتمندی عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در گذشته سه دستگاه در بدترین وضعیت نارضایتی از سوی مردم قرار داشتند که یکی از آنها شهرداری‌ها بود تصریح کرد: الان وضعیت بسیار بهتر از گذشته شده است و استمرار این مسیر بر عهده شما است.

وی توزیع عادلانه خدمات و امکانات در شهر را انتظار دولت از شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: شهر باید متوازن رشد کند و رشد هم پایدار باشد تا در مردم احساس نگرانی ایجاد نشود و بگویند که هر کس بر سر کار بیاید وضع همین است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهر را در بخش فکری و نخبگانی بشناسید و تکریم کنید افزود: با سایر دستگاه‌ها در شهر همکاری کنید و یک نگاه هم افزا در پس ذهن شما باشد و نگذارید چهار سال شما به من و تو بگذرد به جای آن چند دغدغه مردم را رفع کنید.

مرتضوی توجه به اعتماد عمومی را از دیگر اولویت‌ها در مدیریت شهر دانست و اظهار کرد: باید عقلانیت در مجموعه مدیریت شهر فراهم شود و نه گفتن‌ها و برخوردها باید شرایط را به سوی افزایش اعتماد عمومی ببرد.

کد خبر 560693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.