کلاهبرداری با ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودرو

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با هشدار به شهروندان درخصوص ارسال پیامک‌های جعلی توقیف خودرو، این پیامک‌ها را شیوه جدید مجرمان سایبری به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی دانست.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌تازگی پیامکی با محتوایی مبنی بر «حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت گردید»، به تلفن همراه شهروندان ارسال و از آن‌ها خواسته می‌شود لینک سایت سامانه خدمات الکترونیکی قضائی را که در پایین پیامک ارائه شده است، باز کنند.

وی افزود: این سایت جعلی مانند سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است، ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند و سپس از کاربر می‌خواهند فیلترشکن خود را روشن و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال واریز کند؛ با ورود کاربر به این درگاه جعلی اطلاعات کارت به سرقت می‌رود و حساب بانکی فرد خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: شهروندان درخصوص این هشدار هوشیار باشند و بدانند برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی، نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست. سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال‌سازی فیلترشکن می‌کند، جعلی و به منظور سرقت اطلاعات کارت بانکی طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان خواسته می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای‌مجازی، نظیر کلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه موضوع را به سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir، بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند تا برخوردهای قانونی با متخلفان صورت گیرد.

کد خبر 560656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.