تکمیل بیمارستان فردیس از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری برای حوزه درمان

فرماندار فردیس گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به حوزه درمان استان و همچنین اعتبارات ویژه‌ای برای تکمیل بیمارستان فردیس اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل اینانلو ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردیس، با اشاره به سفر آتی رئیس‌جمهور به استان البرز که به اولین روزهای سال آینده موکول شده است، در خصوص محرومیت‌های فردیس، اظهار کرد: در فردیس ضعف بسیاری در خصوص استخوان‌بندی و زیرساخت‌های شهرستانی وجود دارد که نیازمند نگاه ویژه ریاست‌جمهوری است.

وی با بیان اینکه اغلب ادارات فردیس مستأجر هستند؛ گفت: بیش از هشت سال است که شهرستان فردیس مصوب شده است، اما هنوز از ساختارهای شهرستانی محروم است. علی‌رغم روال معمول کشور، به استان البرز و شهرستان‌های فردیس و اشتهارد اعتبار راه‌اندازی تعلق نگرفت و با همان زیرساخت‌های موجود، البرز استان شد و اکنون فرمانداری کرج در بخشداری و استانداری در ساختمان فرمانداری کرج مستقر است. فرمانداری فردیس هم در ساختمان مسکونی که توسط شهرداری به صورت حق انتفاع در اختیار فرمانداری قرار داده، مستقر است.

نماینده دولت در شهرستان فردیس با اشاره به استیجاری بودن مکان ادارات، گفت: اغلب ادارات فردیس استیجاری و مزاحم شهرداری‌های فردیس و مشکین‌دشت هستند و ساختمان‌های ادارات و یا هزینه رهن و اجاره آنها از سوی شهرداری‌ها تأمین می‌شود. اما این امر مورد ایراد دستگاه‌های نظارتی قرار گرفته است و باید ادارات کل نسبت به تأمین ساختمان‌های اداری در شهرستان اقدام کنند.

وی یکی از مسائل و نیازهای مهم شهرستان را موضوع آب دانست و افزود: با توجه به تخصیص سهمی از سدهای استان به البرز، مخازنی در فردیس احداث شود و تاکنون دو مخزن پنج هزار متر مکعبی برای فردیس ایجاد شده است که یکی از آنها در دهه فجر افتتاح شد و دیگری در پارک جهان‌نما در حال احداث است. خط انتقال لوله ۹۰۰ میلیمتری برای انتقال آب به فردیس با مشکلی مواجه شده که هنوز به نتیجه ترسیده است.

اینانلو تصفیه‌خانه فاضلاب را از نیازهای دیگر فردیس ذکر کرد و گفت: در صورت ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب می‌توانیم از پساب آن برای مصارف صنعتی استفاده کنیم. هم‌اکنون هشت چاه آب شرب در نیروگاه منتظر قائم فردیس برای سرد کردن توربین‌ها استفاده می‌شود که با ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب هشت چاه به شبکه آب شرب شهرستان متصل می‌شود.

وی به مشکلات درمانی شهرستان فردیس اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون هیچ تخت بیمارستانی در فردیس وجود ندارد و فقط چند کلینیک درمانی در بخش خصوصی و دولتی داریم. اکنون سه بیمارستان در فردیس در حال احداث است و اگر به افتتاح برسد، ۵۵۰ تخت برای فردیس مهیا می‌شود. بیمارستان دولتی فردیس که ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اختلافات پیمانکار با دانشگاه علوم پزشکی مدتی این پروژه متوقف شد و علی‌رغم اینکه بارها قول افتتاح آن را به مردم دادیم به نتیجه نرسید.

فرماندار فردیس گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه درمان در سفر ریاست محترم جمهوری به استان البرز به تصویب رسیده است که امیدواریم مصوبه اجرایی شود. همچنین بخش مشکین‌دشت نیز با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفر نیازمند ایجاد یک کلینیک تخصصی با چند تخت بیمارستانی است که خیرین آمادگی احداث آن را دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتقای سطح امنیت شهرستان مورد تاکید و انتظار مردم است؛ ارتقای ضریب امنیتی نیاز مبرم شهرستان فردیس است و ارتقای درجه انتظامی استان و شهرستان را در سفر ریاست‌جمهوری خواهیم داشت تا بتوانیم با افزایش کلانتری‌ها در سطح شهرستان، ضریب امنیت را افزایش دهیم.

اینانلو با بیان اینکه فردیس شرایط خاصی به لحاظ اجتماعی دارد و از آسیب‌های اجتماعی بسیاری رنج می‌برد، گفت: در این راستا قرارگاه اجتماعی در استان و به تبع آن شهرستان تشکیل شده است و هشت یا ۹ نقطه آسیب‌پذیر در فردیس و مشکین‌دشت شناسایی شده است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

وی همچنین به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس اشاره کرد و افزود: متأسفانه علی‌رغم رشد بی‌رویه جمعیت هرساله، ملاک جمعیت فردیس و توزیع اعتبارات، سرشماری سال ۹۵ است که امیدواریم با در نظر گرفتن جمعیت واقعی شهرستان، از اعتبارات بهتری در راستای بهبود خدمت‌رسانی به مردم بهره‌مند شویم.

فرماندار فردیس همچنین به سایر نیازهای فردیس در خصوص کمبود زیرساخت‌های ورزشی، فرهنگی، آموزشی اشاره کرد و افزایش سرانه‌ها در شهرستان را نیازمند توجه ویژه دانست.

وی در ادامه با اشاره به وجود شرکت‌های صنعتی مهم از جمله مجموعه مپنا و سیناژن گفت: امیدواریم مجموعه‌های صنعتی شهرستان به ویژه شهرک صنعتی سیمین‌دشت رسماً جزو نواحی صنعتی کشور قرار گیرد.

در این نشست مشکلات دیگری نیز از سوی رؤسای ادارات و شورای شهرستان مطرح شد و قول پیگیری در سفر ریاست‌جمهوری داده شد.

کد خبر 560638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.