برنامه‌های فرهنگی باید شهروندمحور باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک گفت: برنامه های فرهنگی هنگامی موفق خواهد بود که شهروندمحور باشد؛ بنابراین به‌دنبال مردمی‌کردن برنامه‌های شهری هستیم.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از راهکارهای افزایش مشارکت شهروندان در برنامه‌های فرهنگی، اعتماد کردن به حلقه‌های میانی است که شامل سازمان‌های مردم‌نهاد، NGO‌ها، هیئت‌های مذهبی و دیگر گروه‌های فعال فرهنگی و مردمی می‌شود. در رویکردی که در شورای اسلامی شهر اراک دنبال می‌کنیم، به دنبال افزایش همکاری با این تشکل‌ها هستیم و در این راستا کارگروه‌های تخصصی مختلفی نیز برای استفاده از نظرات این نهادها در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای ششم شهر اراک شکل گرفته است که از این طریق بیش از ۱۰۰ نفر در حال همکاری با کمیسیون هستند.

وی ادامه داد: در برنامه بودجه سال ۱۴۰۱، سازمان فرهنگی شهرداری را موظف کردیم تا بیشترین همکاری را با سازمان‌های مردم نهاد داشته باشد؛ در این راستا بودجه سال آینده را طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بیشترین مشارکت بین مدیریت شهری اراک و سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های فرهنگی و ورزشی شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: تقویت احساس تعلق شهری ارتباط مستقیمی با مقوله هویت دارد، شورای اسلامی شهر اراک به دنبال تقویت هویت شهر و در ذیل آن احساس تعلق شهری است، هویت مقوله بسیار پیچیده‌ای است که در دوران کنونی دچار چالش شده است؛ از این رو مدیریت شهری در رویکرد خود به دنبال تقویت هویت در دو بعد ملی و مذهبی است و در این راستا برنامه‌هایی را در جهت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و معنوی شهر پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با شناساندن تاریخ و هویت شهر اراک به نسل جوان از طریق تولیدات فرهنگی، می‌توان فاصله بین نسلی را کاهش داد؛ همچنین گام بعدی مردمی کردن مباحث فرهنگی است تا شاهد مشارکت بیشتر شهروندان در این نوع برنامه‌ها باشیم.

کد خبر 560632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.