نگاه خاص مدیریت شهری اصفهان به بانوان/ برای رفع تضاد طبقاتی باید "دوپینگ" کرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این دوره مدیریت شهری اصفهان نسبت به بانوان نگاه خاصی دارد، گفت: به دلیل اینکه بانوان در مشکلاتی که شهروندان با شهرداری دارند دقیق‌تر عمل می‌کنند، می‌توانند حق شهر و شهروند را ادا کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان در جلسه شورای مشورتی بانوان که امروز _چهارشنبه، هجدهم اسفندماه_ در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت شهری به دنبال تحقق عدالت‌محوری است، مناطق حاشیه‌ای در بودجه سال آینده به صورت ویژه دیده شده است.

وی با بیان اینکه هر کجا که چالشی وجود دارد، ظرفیت‌هایی نیز وجود خواهد داشت، ادامه داد: منطقه ۱۴ نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توان گفت ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و محلات این منطقه را دیگر مناطق ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت هر منطقه را زنان تشکیل می‌دهند و دیدگاه‌هایی دارند، این دوره مدیریت شهری اصفهان نیز نسبت به بانوان نگاه خاصی دارد.

وی با بیان اینکه طی تحقیقات انجام شده دریافتیم برای مشارکت زنان، باید از بانوانی که در شهرداری هر منطقه مشغول به‌کار هستند کمک بگیریم، تصریح کرد: دلیل برگزاری این شورای مشورتی، ایجاد پل ارتباطی و ارتقای حوزه زنان شهر است زیرا مشارکت‌های زنان کاهش یافته است و وظیفه ما ایجاب می‌کند زنان با نگاه ریزبینانه خود، مسائل را رصد کنند.

کلاهدوزان اضافه کرد: با توجه به نقش کلیدی زنان در جامعه، رشد این موضوع در سال‌های اخیر و نقشی که مدیریت شهری برای حوزه بانوان در نظر گرفته است، شورای مشورتی بانوان تشکیل شد تا با شناسایی ظرفیت‌های مناطق برای حل مشکلات منطقه استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانوان شاغل در شهرداری منطقه ۱۴ از مسئولان کلیدی این شهرداری هستند و به دلیل اینکه بانوان در مشکلاتی که شهروندان با شهرداری دارند دقیق‌تر عمل می‌کنند، می‌توانند حق شهر و شهروند را ادا کنند و الگوی مناسبی برای دیگر مناطق باشند.

منطقه ۱۴ جزو "ترین‌ها" است

محمدمهدی کریمی مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه منطقه ۱۴ از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها جزو "ترین‌ها" است، گفت: جوان‌ترین منطقه شهرداری، کمترین تعداد شهروند بالای ۶۵ سال، بیشترین تعداد شهروندان ۱۵ تا ۴۰ سال، محروم‌ترین منطقه شهرداری با حدود ۴۰ درصد محرومیت اصفهان، کمترین میزان فضای سبز تفرجگاهی، بیشترین میزان بافت فرسوده که هنوز هم بافت ناکارآمد تولید می‌شود و بیشترین تنوع اقوام در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ شهرداری ۱۲ محله دارد، تصریح کرد: تنها بخشی از محدوده غربی این منطقه بافت شهری و شهرنشینی دارد و از نظر تمام شاخص‌های محرومیت و مظلومیت، بحرانی‌ترین نقطه شهر اصفهان حصه شمالی است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت هیچ شهرداری نمی‌تواند دو نفر از قهرمانان جهان را در محدوده تحت وظیفه خود در منزل آنها ملاقات کند اما من به عنوان شهردار منطقه ۱۴ این تجربه را دارم.

وی اضافه کرد: در گذشته به منطقه ۱۴ نگاه مناسبی نشده است، اما می‌توان ادعا کرد که بهترین نیروها و کارکنان، در این منطقه مشغول فعالیت هستند و با دل و جان کار می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه منطقه ۱۴ ظرفیت‌های زیادی دارد، گفت: وجود ۵۳ درصد از مساحت این منطقه در حریم و بکر ماندن آن و قرار گرفتن در ورودی شهر از جمله این ظرفیت‌ها است.

وی با بیان اینکه با بودجه منطقه ۱۴ تنها می‌توان این منطقه را اداره کرد و برای رفع تضاد طبقاتی باید "دوپینگ" کرد، خاطر نشان کرد: نیاز است نگاه ویژه‌تری به مناطق محروم کرد، زیرا این دوره مدیریت شهری علمی برای حمایت و دفاع از محرومان بلند کرده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اضافه کرد: نگاه ما به منطقه ۱۴ شهرداری با مناطق دیگر فرق می‌کند، حتی گل فصلی که در این منطقه کاشته می‌شود با مناطق دیگر فرق می‌کند و باید این نگاه اصلاح شود.

وی با بیان اینکه جایگاه زن در دین اسلام بسیار بالا است تا حدی که مقام معظم رهبری در رابطه با زنان می‌فرمایند"هر کسی بهشتی شد، پایه بهشتی شدنش مادر است"، گفت: امروز زن اصل‌ترین گمشده در انقلاب اسلامی است زیرا ما در تاریخی حضور داریم که عادت‌های غربی با فرهنگ اسلامی ترکیب و باعث شده است ما از تفکر باز داریم.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مباحثی پیرامون مشکلات فرهنگی، مشکلات خیابان عاشق اصفهانی شرقی، موازی‌کاری در حوزه کمک‌های ارگان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، نبود باغ بانوان در منطقه ۱۴ و ایجاد اتاق فکر بانوان مطرح شد.

کد خبر 560630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.