برگزاری کارگاه "فوت و فن قصه‌گویی" در کاشان

همزمان با جشنواره قصه‌گویی قصه‌های شهر گل و گلاب کارگاه فوت و فن قصه‌گویی در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با نخستین جشنواره قصه‌گویی "قصه‌های شهر گل و گلاب" در منطقه تاریخی و فرهنگی کاشان، کارگاه "فوت و فن قصه‌گویی" با تدریس وحید خسروی کارگردان، نویسنده و بازیگر در فرهنگسرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

در این کارگاه که از برنامه‌های بخش جانبی جشنواره است و با حضور ۷۰ نفر از علاقه‌مندان در سالن ملاصدرای فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی برگزار شد، مباحثی از قبیل تعریف قصه، لزوم و اهمیت قصه‌گویی بازگو شد.

کارشناس و مدرس قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه آموزشی با تأکید بر استفاده صحیح از تکنیک‌های قصه‌گویی، از زبان بدن، ابزار و بیان شیوا به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در قصه‌گویی نام برد و در مورد شرایطی که داستان علاوه بر اینکه به دل مخاطب بنشیند، در ذهن او نیز ماندگار شود، مطالبی را ارائه کرد.

خسروی در بخش دوم این کارگاه که به پرسش و پاسخ اختصاص داشت، به سوالات شرکت‌کنندگان در کارگاه پاسخ داد.

به گزارش ایمنا، کارگاه "فوت و فن قصه‌گویی" به‌صورت مجازی تا پانزدهم فروردین‌ماه از طریق پیام‌رسان واتساپ و همچنین پیج کارشناس برنامه به نشانی vahid-khosravi1400@ ادامه خواهد داشت.

نخستین جشنواره قصه‌گویی"قصه‌های شهر گل و گلاب" با موضوع آشنایی با هویت کاشان، فرهنگ و اخلاق شهروندی، قرآن و نهج‌البلاغه، در چهار بخش صحنه‌ای، پادکست، قصه‌سازی و بخش جانبی با اهتمام فرهنگسرای علامه فیض‌کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از بیست‌وهشتم بهمن‌ماه آغاز شده است و تا شانزدهم اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

کد خبر 560621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.