بیش از ۱۵۰۰ واحد راکد به چرخه تولید برگشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از برگشت بیش از ۱۵۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید در سال جاری خبر داد.

علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۵۰۰ واحد صنعتی با کمک بخش خصوصی و دولت به بخش تولید برگشت و در سال آینده تلاش می‌شود تا حدود سه هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی که زیر ظرفیت کار می‌کند با حمایت به حداکثر تولید برسد.

وی یکی از اهداف سفر خود را توجه به زیرساخت واحدهای صنعتی ازجمله ایجاد مسیرهای دسترسی، پست‌های برق تأمین برق و آب مورد نیاز برای واحدهای تولیدی اعلام کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال‌جاری بیش از دو هزار پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی کشور اجرا می‌کنیم که اعتباری بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در بر دارد. همچنین در شهرستان کاشان بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان زیرساخت اجرا کردیم و طرح‌های مهمی مثل آب‌رسانی، برق‌رسانی را اجرایی ساختیم.

رسولیان تصریح کرد: امسال موفق شدیم بیش از ۱۲۰۰ لیتر بر ثانیه پساب شهری را برای آب صنعتی کشور خریداری کنیم و بیش از ۲۵۰۰ مگاوات برق نیز تفاهمنامه با شرکت توانیر اجرا کردیم که تأمین آب و برق صنعت فراهم شده است.

به گفته وی در زمینه فعال‌سازی زمینه‌های راکد در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در این موضوع که اگر بخشی است که قابلیت تولید دارد، حمایت شود یا اگر قصد تولید و امکان تولید ندارد، به عرصه تولید برگردانده شود، بیش از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی را که ساخته نشده بود، با کمک دستگاه نظارتی و قضائی از افراد پس گرفتیم که امیدواریم به فعالان اقتصادی بازگردانده شود.

کد خبر 560608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.