لزوم ارائه مسائل ارزشی و ضدارزشی در چارچوب صحیح

شهردار قم با تاکید بر اهمیت ارائه مسائل ارزشی و ضدارزشی در چار چوب درست، گفت: در صورتی که ارزش‌ها در جان افراد نهادینه شود، در زندگی روزمره به کار می‌رود، اما اگر این ارزش‌ها به درستی ارائه نشود، در کاربست آنها مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در بازدید از مسابقه تلویزیونی محیا، اظهار کرد: جمع شدن هنرمندان در یک مکان برای پرداختن و بررسی مشکلات روزمره زندگی شهروندان، از نکات امیدبخش است.

وی با بیان اینکه چنانچه آموزش‌های کاربردی و ضروری زندگی از دریچه درستی انجام نگیرد موجب خطا و اشکال می‌شود، افزود: بسیاری از نگرانی‌هایی که امروزه در سبک زندگی افراد جامعه وجود دارد از عدم شناخت نسبت به مسائل نشأت گرفته است.

شهردار قم با تاکید بر اهمیت ارائه درست مسائل ارزشی و ضدارزشی، ادامه داد: اگر مسائل ارزشی و ضدارزشی در چهارچوب درستی ارائه شود به صورتی که ارزش‌ها در جان افراد نهادینه شود، در زندگی روزمره به کار می‌رود؛ اما اگر این ارزش‌ها به‌درستی ارائه نشود در کاربست آن‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.

وی در خصوص نقش‌آفرینی بعضی از ارزش‌ها در جامعه، تصریح کرد: اگر در جان افراد ارزش‌هایی همچون سبک زندگی شهدایی، صداقت، جوانمردی، دستگیری از دیگران، احترام به حقوق دیگران، حق‌طلبی، قرض‌الحسنه و واجبات دینی نهادینه شود، می‌توانند در سطح جامعه نقش‌آفرینی کنند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در مسابقه محیا، گفت: کاری که در این مسابقه انجام می‌گیرد در مسیر نهادینه کردن ارزش‌های والای انسانی است که می‌تواند اثر خود را در ابعاد مختلف سبک زندگی نشان دهد.

کد خبر 560554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.