جهش بیش از صدرصدی بودجه شهرداری فردیس

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس با جهشی بیش از صددرصد نسبت به سال گذشته و با رقم ۱۶۲۰ میلیارد تومان مصوب و به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال شد.

حمید یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس در جلسات متعدد کمیسیون تلفیق بررسی و در نیمه اسفندماه با رقم ۱,۶۲۰ میلیارد تومان به تصویب رسید و به هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان ارسال شد.

وی با اشاره به رقم ۱۹۶۳ میلیارد تومانی بودجه پیشنهادی شهردار فردیس، افزود: پس از بررسی‌های انجام شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر، از مجموع بودجه پیشنهادی کسر و با رقم ۱,۶۲۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که نسبت به بودجه ۷۲۸ میلیارد تومانی سال گذشته، با افزایش بیش از صددرصدی روبه‌رو شد.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس تصریح کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس با اولویت امور عمرانی و کاهش هزینه‌های جاری مصوب شد که ۷۵ درصد این بودجه را اعتبارات عمرانی و ۲۵ درصد را هزینه‌های جاری تشکیل می‌دهد و بر این اساس اعتبارات عمرانی سه برابر هزینه‌های جاری پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات عمرانی که دوسوم بودجه سال آتی شهرداری فردیس را تشکیل می‌دهد، محله‌محوری از شاخصه‌های اصلی بودجه شهرداری فردیس است و بر این اساس توسعه عادلانه امکانات و خدمات به تناسب نیاز محلات در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

یعقوبی اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری فردیس در هیئت تطبیق فرمانداری فردیس مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از تأیید به شهرداری ابلاغ می‌شود که زمان ابلاغ بودجه به مدت زمان بررسی و نظر هیئت تطبیق بستگی دارد.

وی با اشاره به تلاش و دقت نظر اعضای شورای اسلامی شهر در بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری فردیس، گفت: تلاش کردیم تا بودجه شهرداری در موعد مقرر تصویب شود، شهرداری نباید فرصت‌های مناسب برای انجام اقدامات عمرانی را از دست دهد.

کد خبر 560550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.