۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
علائم زیرسویه سوم امیکرون چیست؟

شایع‌ترین علائم زیرسویه سوم امیکرون شامل گلودرد، آب‌ریزش بینی، عطسه، سردرد و تب خفیف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سویه امیکرون اخیراً به سه زیرسویه تقسیم شده است که شامل زیرسویه BA.1، زیرسویه BA.2 یا امیکرون پنهان‌کار و زیرسویه جدید BA.3 می‌شود. اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که هر سه زیرسویه تقریباً در یک زمان و از یک مکان شناسایی شده است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هیچ جهش خاصی در پروتئین سنبله زیرسویه سوم امیکرون وجود ندارد و دارای ترکیبی از جهش‌های موجود در پروتئین‌های سنبله BA.1 و BA.2 است. علائم شایع ابتلا به زیرسویه سوم امیکرون شامل گلودرد، آب‌ریزش بینی، عطسه، سردرد، بدن درد و تب خفیف می‌شود.

امیکرون در مقایسه با دیگر سویه‌های ویروس کرونا، موجب بروز بیماری خفیف‌تر می‌شود. اگرچه هر سه زیرسویه امیکرون در سراسر جهان گسترش یافته است، اما میزان انتشار آن‌ها متفاوت است. زیرسویه BA.1 بیشترین میزان انتقال را به خود اختصاص داده است؛ این اتفاق به دلیل تفاوت در جهش پروتئین سنبله مورد نیاز برای انتقال ویروس و ورود آن به سلول میزبان است.

زیرسویه BA.3 نسبت به دو زیرسویه دیگر، موجب بروز کمترین تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شده است. دلیل سرعت انتقال پایین این زیرسویه کمتر بودن تعداد جهش‌های خاص آن نسبت به زیرسویه BA.1 است.

کد خبر 560547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.