مطالبه آتش‌نشانان کرج چه بود؟+ فیلم

آتش‌نشانان کرجی برای مطالبه حقوق خود مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در انتخاب یک شغل خوب، عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌ها، علایق، مهارت‌ها، شرایط خانوادگی و شرایط جامعه برای هر فرد باید در نظر گرفته شود؛ یکی از مهم‌ترین این عوامل، ویژگی‌های شخصیتی است.

شناخت درست شخصیت هر فرد فرایندی پیچیده و نیازمند تخصص و زمان کافی است، البته هر شخص ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

شغل آتش‌نشانی یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور است که علاوه بر برخی آیتم‌های جسمانی و روحی، نیازمند علاقه است؛ لذا اکثر آتش‌نشانان با عشق و علاقه وارد این شغل سخت می‌شوند و صابون تمام خطرات را به تن می‌زنند، اما گاهی نابرابری‌ها در برخورداری از حقوق و مزایا، مشکلاتی برای آتش‌نشانان به وجود می‌آورد که انگیزه آنها را در انجام فعالیت و مأموریت‌ها کم‌رنگ می‌کند.

حدود سه روز پیش بود که نیروهای آتش‌نشانی شهرداری کرج برای مطالبه حقوق خود مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تجمع کردند تا خواستار حق و حقوق خود از جنس معیشت و رفع تبعیض‌ها شوند؛ آتش‌نشانان کرج در این اعتراض از مجموعه مدیریت شهری خواستار تحقق حقوقی همچون حق حریق، اضافه کاری و رعایت عدالت شدند.

این آتش‌نشانان با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و بنرهایی نسبت به وضع مسکن، سختی کار و معیشت خود مطالباتی داشتند و خواستار ترمیم حقوق‌ها و بهبود شرایط رفاهی و رفع تبعیض شدند.

یکی از آتش‌نشانان با مقایسه نیروهای آتش‌نشانی فردیس و کرج، می‌گوید: نیروهای آتش‌نشانی فردیس از خدمات ویژه‌ای همچون تسهیلات کم‌بهره با سود چهار درصد برخوردار هستند، در حالی که نیروهای آتش‌نشانی کرج از اضافه کاری قانونی نیز محروم هستند؛ همچنین بیمه آتش‌نشانان شهرداری کرج که در شرایط مختلف ممکن است خطرات زیادی را به جان بخرند، همچون سایر کارمندان شهرداری است و این در نوع خود جای بحث و نظر بسیاری دارد.

لزوم ارتقای انگیزه کاری آتش‌نشانان

مریم قهرمانی‌صارم، عضو شورای اسلامی شهر کرج که در جمع آتش‌نشانان معترض حضور یافته بود، اظهار می‌کند: به نمایندگی از تمام اعضای شورای اسلامی شهر که در این جلسه حضور دارند باید بگویم در خصوص مطالبات آتش‌نشانان، در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر رسیدگی شده است و در راستای نزدیک کردن به استانداردهای سازمان آتش‌نشانی نیز اقداماتی برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح می‌کند: از جمله مواردی که با جدیت در این زمینه پیگیری شده است، مربوط به تجهیزات کارکنان و امکانات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی است که برای آن بودجه خوبی در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج ادامه می‌دهد: در خصوص معیشت آتش‌نشانان علاوه بر این‌که اجرای قوانین کشوری باید برای آنها صورت بگیرد، مدیریت شهری نیز باید تعاملات زیادی با سازمان شهرداری‌ها داشته باشد. وزارت کشور باید اجازه اجرای برخی قوانین را بگیرد که در مسکن و معیشت آتش‌نشانان بتوان ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌ها تفاوتی بین فیش حقوقی کارکنان آتش‌نشانی کرج و آتش‌نشانی تهران وجود دارد، می‌افزاید: برای بیمه تکمیلی کارکنان آتش‌نشانی کرج نیز در بودجه سال آینده اعتبار لازم در نظر گرفته شده است، البته این افراد در جریان امدادرسانی دچار آسیب‌های جسمی می‌شوند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

قهرمانی‌صارم ادامه می‌دهد: با توجه به شرایط دشوار اقتصادی، ارتقای انگیزه کاری آتش‌نشانان به عنوان رکن اصلی سرمایه‌های این سازمان، مستلزم توجه جدی است، بیمه و حمایت‌ها از آتش‌نشانان باید به‌گونه‌ای باشد که این افراد با انگیزه بیشتری در عملیات‌ها حضور یابند.

وی تصریح می‌کند: آتش‌نشانی از مشاغل سخت و پرمشغله است و در این زمینه باید به آن توجه ویژه داشت.

مدیریت شهری برای آتش‌نشانان چه می‌کند؟

مصطفی سعیدی، شهردار کرج با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات آتش‌نشانانی وجود دارد زیرا برای حفظ ایمنی و آرامش شهروندان از جان خود می‌گذرند، اظهار می‌کند: تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون و با استفاده از امکانات موجود، مشکلات آتش‌نشانان حل شود، البته تاکنون در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بهبود شرایط معیشتی و رفاهی مهم‌ترین دغدغه آتش‌نشانان است، ادامه می‌دهد: لایحه‌ای در این خصوص تنظیم شده است که امیدواریم با تصویب آن، شاهد تغییراتی در راستای بهبود شرایط رفاهی و معیشتی آتش‌نشانان باشیم.

شهردار کرج با بیان اینکه تعدادی از نیروهای آتش‌نشان با چالش تأمین مسکن هم مواجه هستند، می‌افزاید: هر چند مدیریت شهری در بحث تأمین مسکن این نیروها وظیفه‌ای ندارد، اما اراده بر این است که با حمایت شورای اسلامی شهر اتفاقات خوبی در این بخش بیفتد.

احداث پارک آتش نشان در دستور کار مدیریت شهری کرج

جواد چپردار، رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در دیدار با آتش نشانان، ضمن بازدید از ماشین‌آلات و تجهیزات سازمان، از پیش‌بینی تدابیری به منظور رفاه حال کارکنان این مجموعه خبر می‌دهد و می‌گوید: نیروهای آتش‌نشان از سرمایه‌های مدیریت شهری هستند و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های این قشر، به منزله ارتقای ایمنی و سلامت جامعه ارزیابی است.

وی با بیان اینکه احداث کلینیک درمانی ویژه نیروهای آتش‌نشانی از جمله برنامه‌هایی است که برای نیروهای جان بر کف سازمان آتش‌نشانی باید به فوریت اندیشیده شود، خاطرنشان می‌کند: هماهنگی با مجموعه بانک شهر به منظور اختصاص تسهیلات مناسب به نیروهای آتش‌نشانی از جمله اقداماتی است که مقدمات آن انجام شده است و با پیگیری رئیس سازمان آتش‌نشانی و مساعدت شورای اسلامی شهر محقق خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه تجلیل از مقام آتش‌نشان جز وظایف ذاتی مجموعه شهرداری است، خاطرنشان کرد: برای تحقق بخشی این هدف، احداث پارک موضوعی و آموزشی آتش‌نشانی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید می‌کند: با هدف تأمین تجهیزات و امکانات نیروهای پرتلاش و ایثارگر آتش‌نشانی، خرید خودروهای آتش‌نشانی با در نظر گرفتن دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی متخصصان این حوزه انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بازدید رئیس شورای اسلامی شهر کرج از آتش‌نشانی این شهر همراه با گفتمان صمیمانه با نیروهای خدوم، پیشکسوت و عملیاتی آتش‌نشان و مدیران سازمان و مناطق شهری همراه بود، همچنین اخیراً در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور نماینده آتش‌نشانان برگزار شد، رئیس شورای ششم خطاب به شهردار کرج تاکید کرد هرچه سریع‌تر برای رفع مشکلات آتش‌نشانان اقدام شود.

کد خبر 560515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.