کاشت «نهال ایثار» در فرهنگسرای مهر کاشان

شهردار کاشان با بیان اینکه ۴۰ اصله نهال مثمر به دست جانبازان کاشانی در فرهنگسرای مهر کاشته شد گفت: شهرداری به‌مناسبت اعیاد شعبان و به‌منظور تقویت معرفت دینی و کاهش استرس ناشی از کرونا، اقدام به برگزاری برنامه‌ای در قالب شادیانه، با عنوان موج نشاط ردیف محله، به اهتمام فرهنگسراها کرده است.

حسن بخشنده‌امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با روز جانباز و هفته درختکاری و در قالب ویژه برنامه نهال ایثار، ۴۰ اصله نهال نارنج و ۲۰ اصله نهال پالم با حضور جمعی از جانبازان کاشانی در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان کاشته شد.

وی افزود: در این ویژه‌برنامه که به منظور بزرگداشت روز جانباز و در راستای قدرشناسی از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آنان برگزار شد، علاوه بر کاشت نهال مثمر، نشانی با نام جانبازان بر درختان نصب شد.

شهردار کاشان با بیان اینکه در راستای افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد موج نشاط، برنامه ویژه اعیاد شعبانیه در کاشان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به مناسبت اعیاد شعبان، به منظور تقویت معرفت دینی و کاهش استرس و اضطراب ناشی از کرونا، شهرداری اقدام به برگزاری برنامه‌ای در قالب شادیانه، با عنوان موج نشاط ردیف محله، به اهتمام فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ کرده است.

بخشنده‌امنیه با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ و هنر در جامعه، نشاط اجتماعی را به ارمغان می‌آورد و موجب تعالی هنر، مسائل تربیتی و اخلاقی، دینی و اجتماعی می‌شود، تاکید کرد: برگزاری برنامه شادیانه موج نشاط ردیف محله در ماه شعبان، با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح برای بهره‌مندی از حضور شهروندان و اشاعه فرهنگ شهروندی، در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مولودی‌خوانی، برگزاری نمایش و مسابقه و تقلید صدا از بخش‌های این شادیانه است که با هنرنمایی هنرمندان کاشانی با ۹ اجرا، حال و هوای ویژه‌ای در سطح شهر ایجاد می‌کند.

شهردار کاشان با بیان اینکه دیدگاه شورا و شهرداری در دوره ششم، نگاه ویژه به محلات کمتربرخوردار شهر است، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ما، اجرای برنامه‌های شاد و آموزشی در محلات در راستای افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگ‌سازی محله‌محور است که بخشی از دستاوردهای اجرای این شادیانه محسوب می‌شود و تلاش شده در کنار داشتن برنامه‌ای شاد برای خانواده‌ها، نکات آموزش شهروندی نیز در خلال این برنامه ارائه شود.

بخشنده‌امنیه گفت: در پایان این برنامه از محمدرضا حجتی‌فر، عباسعلی قاسمی، محمدرضا هندوانه‌کار و علی ساروعی، کارکنان فضای سبز فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تقدیر شد.

کد خبر 560437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.