از سرقت میلیاردی مجازی تا دستگیری پزشک قلابی با ۱۷ مدرک جعلی

سرقت میلیاردی از کیف پول مجازی، دستگیری دو نفر از اعضای باند فیشینگ درگاه ثنا، نجات مینا قبل از عقد با لباس عروس، انتقام مسلحانه به‌خاطر نگاه چپ، باند زورگیران سیاهی شب در دام پلیس، دستگیری پزشک قلابی با ۱۷ مدرک جعلی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیداحمد موسوی سرپرست پلیس فتا زنجان، اظهار کرد: کاربران فعال در زمینه ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر اقدام به نصب برنامه و اپلیکیشن نکنند.

وی افزود: درپی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی و کلاه‌برداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتا زنجان ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از استان همجوار شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان زنجان انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف کرد. متهم با هویت جعلی و جلب اعتماد قربانیان و با به دست آوردن اطلاعات شخصی حساب کاربری قربانی، ارز دیجیتال به ارزش حدود دو میلیارد ریال از شش شاکی کلاه‌برداری کرده است.

سرهنگ موسوی خاطرنشان کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

وی اضافه کرد: کاربران برای نصب برنامه‌های کاربردی مورد نیاز حتماً به فروشگاه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنند و از به‌روز بودن و فعال بودن آنتی‌ویروس نصب شده بر روی تلفن همراه یا رایانه خود مطمئن شوند.

دستگیری ۲ نفر از اعضای باند فیشینگ درگاه ثنا

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری دو نفر از اعضای باند فیشینگ در شهر زنجان که از طریق کلاهبرداری و جعل درگاه ثنا، اقدام به اخاذی از مردم می‌کردند و همچنین بازداشت ۱۷ عضو یک باند اختلاس و ارتشاء در کرمان خبر داد.

نجات مینا قبل از عقد با لباس عروس

چندی پیش مردی میانسال، مردی جوان را با سر و صورت خونین کشان‌کشان به یکی از کلانتری‌های تهران برد و او را به پلیس تحویل داد. این مرد به مأموران گفت: این مرد افغانستانی دخترم را ربوده بود و می‌خواست با زور او را به عقد خودش دربیاورد. اما دخترم توانست با من تماس بگیرد و آدرس خانه ویلایی را که در آن زندانی شده بود، فرستاد. من و بستگانم هم رفتیم و دخترم را نجات دادیم.

دختر جوان نیز در تحقیقات، اظهار کرد: مدتی بود که با این مرد آشنا شده بودم. روز حادثه او با من قرار گذاشت و با یکی از بستگانش سر قرار آمد. در راه ناگهان تغییر مسیر داد و به سمت رباط کریم رفت. وقتی اعتراض کردم، آنها مرا تهدید کردند و به اجبار به خانه‌ای ویلایی در رباط کریم بردند. در آنجا این مرد برایم لباس عروس خریده و عاقد هم خبر کرده بود. می‌گفت باید با هم ازدواج کنیم. اول التماسش کردم که مرا آزاد کند، ولی وقتی دیدم قبول نمی‌کند، برای او نقش بازی کردم و گفتم که من هم دوست دارم با هم ازدواج کنیم. به اتاق رفتم تا لباس عروس را بپوشم. در آنجا با پدرم تماس گرفتم و آدرس را فرستادم.

در ادامه این مرد افغانستانی تحت بازجویی قرار گرفته و اظهار کرد: از دو سال پیش با مینا آشنا شدم. آشنایی ما در فضای مجازی بود. اوایل فقط با هم چت می‌کردیم. اما کم‌کم با هم بیرون رفتیم. من به‌شدت عاشق مینا شده بودم و نمی‌توانستم از او دل بکنم. از طرفی متأهل بودم و این موضوع را از مینا پنهان کردم.

وی افزود: نمی‌توانستم بدون او زندگی کنم. می‌دانستم اگر بفهمد زن دارم از من جدا می‌شود. برای همین سناریوی ربودن او را چیدم. از قبل به یک عاقد پول دادم. از آنجا که مینا مدتی را در بیمارستان پیش مادربزرگش مانده و از او پرستاری کرده بود، به بهانه اینکه کمی حال‌وهوای او عوض شود با او قرار گذاشتم. با یکی از بستگانم رفتیم و او را با زور به رباط کریم بردم. می‌خواستم با او عقد کنم که دیگر نتواند از من جدا شود.

با اعتراف این مرد، تحقیقات در این خصوص ادامه یافت تا اینکه مأموران پلیس متوجه ماجرای دیگری شدند. همسر این مرد ۲۶ ساله چند روز قبل به طرز مشکوکی از طبقه دوم خانه‌شان سقوط کرده و در بیمارستان بستری بود.

متهم بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این بار به مأموران گفت: همسرم خودش را از طبقه دوم به پایین پرت کرد. مدتی بود که با هم اختلاف داشتیم. همسرم اصرار داشت که به آلمان برویم و آنجا زندگی کنیم. می‌گفت برادرش آنجاست و می‌تواند برای رفتن ما هم کمک‌مان کند. من عاشق مینا بودم و نمی‌خواستم از اینجا بروم. همسرم همچنان اصرار داشت. روز حادثه سر همین موضوع با هم درگیر شدیم که او ناگهان خودش را به پایین پرت کرد.

این درحالی بود که همسایه‌های مرد افغانستانی شهادت دادند که این مرد همسرش را به پایین پرتاب کرده است. بنابراین او به اتهام آدم‌ربایی و تهدید دختر جوان و همچنین اقدام به قتل همسرش بازداشت شد. با دستور قاضی حبیب‌الله صادقی بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران تحقیقات درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر همسر متهم نیز در بیمارستان نیمه‌هوشیار است و نمی‌تواند به خوبی صحبت کند، بنابراین تحقیقات ادامه دارد تا زمانی که این زن بتواند راز این ماجرا را فاش کند.

انتقام مسلحانه به‌خاطر نگاه چپ

یک سال قبل درگیری مسلحانه‌ای در اتوبان شهید باقری به مأموران پلیس گزارش شد. وقتی پلیس در محل حضور یافت، مشخص شد دو نفر در این درگیری مجروح شده‌اند. مهاجمان سوار بر پژو ۴۰۵ بودند که به سرنشینان یک خودروی پژو ۲۰۶ حمله کردند. با انتقال دو مرد مجروح به بیمارستان و آغاز تحقیقات، مشخص شد سرنشینان دو خودرو از قبل با هم درگیری داشتند. پلیس از طریق دوربین‌های اتوبان‌ها شماره پلاک پژو ۴۰۵ را به دست آورد و متهمان را شناسایی و بازداشت کرد.

در بازجویی از متهمان مشخص شد فردی که شلیک کرده سیروس نام دارد و مدتی قبل با یکی از دو مرد مجروح به نام شاهین درگیری داشته است. متهم گفت: من همراه دختر مورد علاقه‌ام به جگرکی رفته بودیم و داشتیم با هم جگر می‌خوردیم که شاهین به ما نگاه چپ کرد. سر این موضوع با هم درگیر شدیم و حسابی همدیگر را کتک زدیم، اما من هنوز آرام نگرفته بودم چون مقابل دختر مورد علاقه‌ام تحقیر شده بودم.

وی افزود: من البته شاهین را نمی‌شناختم اما می‌دانستم از اشرار منطقه است و خیلی‌ها از او می‌ترسند. تصمیم گرفتم کار او را آن‌طور که شایسته است تلافی کنم. کسی جرئت نمی‌کرد سراغ شاهین برود و رد او را بزند. برای این کار یک جایزه تعیین کردم و گفتم هرکسی رد او را بزند و به من بگوید کجا و چطور می‌توانم او را پیدا کنم، یک خودروی پژو ۲۰۷ به او می‌دهم.

متهم ادامه داد: در نهایت بعد از مدتی موفق شدم رد شاهین را بزنم و او را شناسایی کنم. او داشت با دوستش در اتوبان شهید باقری می‌رفت که با اسلحه‌ای که از قبل تهیه کرده بودم، به سمتش شلیک کردم. تیرهایی که زدم به قسمت پایین‌تنه او بود، من قصد کشتن نداشتم و فقط می‌خواستم او را زخمی کنم.

بعد از گفته‌های سیروس، شاهین مورد بازجویی قرار گرفت. او که به خاطر شدت جراحات در بیمارستان بستری بود، گفت شکایتی ندارد و اصلاً نمی‌داند چه کسی به او شلیک کرده است اما مأموران متوجه شدند او برای اینکه خودش انتقام بگیرد چنین ادعایی می‌کند. وقتی پلیس اعلام کرد مرد ضارب را دستگیر کرده است، شاهین نیز گفت از قبل با او درگیری داشته و سیروس باعث زخمی‌شدن و قطع یکی از انگشتان دستش شده و دوستش رامین هم به همین دلیل نابینا شده است.

رامین نیز شکایتی را مطرح کرد و گفت: من راننده بودم و اصلاً از اینکه شاهین از قبل با کسی درگیری داشت، خبر نداشتم. ما در اتوبان داشتیم می‌رفتیم که یکباره ماشین به گلوله بسته شد. من در این تیراندازی چشمم را از دست دادم و شاهین هم به‌شدت مجروح شد. حالا من درخواست مجازات متهم را دارم.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده، ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و در ادامه رامین و شاهین به‌عنوان شکات در جلسه دادگاه حاضر شدند. رامین یک بار دیگر اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت: من اصلاً در درگیری بین شاهین و سیروس نبودم. سیروس به من ضربه‌ای بزرگ وارد کرد، او باعث شد من چشمم را از دست بدهم و درخواست مجازات و دیه دارم.

سپس شاهین در جایگاه قرار گرفت. او گفت: من خواستار آزادی سیروس هستم. من از او شکایتی ندارم و هیچ ادعایی هم ندارم، فقط از دادگاه درخواست دارم سیروس را هرچه سریع‌تر آزاد کنند.

با توجه به اینکه حرف‌های شاهین بوی انتقام می‌داد و کنایه‌آمیز بود، قضات سعی کردند با ترفندهای خاص از نیت او بابت این گذشت باخبر شوند و در نهایت شاهین لب به سخن گشود. او که خودش به‌خاطر سرقت در زندان است، گفت: در اولین درگیری من اصلاً کاری به سیروس و زنی که همراهش بود نداشتم، او یکباره سمت من آمد و درگیری ایجاد کرد. من هم او را کتک زدم و بعد هم درگیری تمام شد. مدتی بعد من و دوستم رامین در اتوبان می‌رفتیم و با کسی هم کاری نداشتیم که یکباره به سمت ما تیراندازی شد.

وی افزود: ما سعی کردیم خودمان را حفظ کنیم اما پنج تیر به من برخورد کرد که از قسمت پاهایم آسیب جدی دیدم و یکی از انگشتان دستم هم قطع شد. مدتی طولانی در بیمارستان بودم. وقتی مرخص شدم هم کلی دوا و درمان کردم تا سرپا شدم. حالا هم می‌خواهم هرچه زودتر سیروس را آزاد کنید. خواسته‌ای هم ندارم و فقط می‌خواهم او را آزاد کنید که خودم انگشتش را قطع و کارهایش را تلافی کنم.

او درباره اینکه چرا در زندان است، تصریح کرد: من به‌خاطر پرونده سرقتی که داشتم به دو سال حبس محکوم شدم و حالا هم دوران حبس را می‌گذرانم، اما بعد از آزادی حتماً از سیروس انتقام می‌گیرم.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: شاهین به ناموس من چپ نگاه کرد، من هم به همین دلیل او را زدم و از کارم پشیمان نیستم. شاهین از اشرار منطقه است. او فکر می‌کند هر کاری می‌خواهد می‌تواند انجام بدهد و من باید او را سر جایش می‌نشاندم. بعد از پایان گفته‌های متهم و وکیل‌مدافع او، هیئت قضات برای تصمیم‌گیری و صدور رأی در این پرونده وارد شور شدند.

باند زورگیران سیاهی شب در دام پلیس

نیمه شب هفتم اسفند، تلفن پلیس ۱۱۰، به صدا درآمد و خبر یک زورگیری وحشتناک در بولوار پیروزی مشهد به نیروهای انتظامی گزارش شد. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که جوان ۲۵ ساله‌ای با ضربه چاقوی زورگیران مجروح و به بیمارستان منتقل شده است. با توجه به اهمیت ماجرا و با صدور دستوری ویژه، از سوی سرهنگ حسین دهقان‌پور (فرمانده انتظامی مشهد) گروهی از نیروهای تجسس کلانتری شهرک ناجای مشهد تحقیقات گسترده پلیسی را در این باره آغاز کردند.

در همین راستا مشخص شد یکی از شهروندان با مشاهده صحنه زورگیری خشن، به طور نامحسوس به تعقیب دزدانی پرداخته که با یک دستگاه پژو ۴۰۵ سفیدرنگ از محل متواری شده بودند اما شماره پلاک خودروی زورگیران مخدوش بود. به همین دلیل روند تحقیقات تغییر کرد و نیروهای انتظامی به بازبینی دوربین‌های ترافیکی پرداختند. چندین ساعت تلاش افسران تجسس نشان داد که زورگیران چاقوکش، قبل از ورود به بولوار وکیل آباد، شماره پلاک خودرو را به شماره اصلی تغییر داده و به سوی شمال شهر حرکت کرده‌اند.

این درحالی بود که جوان مصدوم مشخصاتی از زورگیران خشن را به پلیس ارائه داد و اظهار کرد: در تاریکی شب از یکی از خیابان‌های بولوار پیروزی تردد می‌کردم که ناگهان دو جوان که یکی از آنها قوی هیکل بود، مقابلم سبز شدند و با تهدید کاردی که در دست داشتند از من خواستند گوشی تلفنم را به آنها بدهم، من هم که نمی‌خواستم به همین راحتی طعمه زورگیران شوم در برابر آنها مقاومت کردم ولی دزدان بی رحم در یک لحظه با چاقو به سرم کوبیدند و بعد از آنکه مجروح شدم، گوشی تلفنم را گرفتند و درون کوچه‌های اطراف گریختند. پس از این حادثه رهگذران مرا به بیمارستان رساندند و تحت درمان قرار گرفتم.

تجزیه و تحلیل کارشناسی در محل وقوع جرم با توجه به اظهارات مال باخته بیانگر آن بود که زورگیران چاقوکش بعد از فرار به کوچه‌های تاریک، سوار خودروی همدست شأن شده‌اند که در همان اطراف منتظر آنان ایستاده بود و سپس به سمت شمال شهر گریخته‌اند.

با این سرنخ مهم، بررسی‌های کارآگاهان روی شماره پلاک پژو ۴۰۵ سفیدرنگ متمرکز شد و آنها موفق شدند به نشانی مالک خودرو که یک زن جوان بود، دست یابند. طولی نکشید که منزل مالک پژو ۴۰۵ در بولوار هدایت مشهد شناسایی شد اما تحقیقات بیشتر نشان داد که شب حادثه، خودروی مذکور در اختیار برادر شوهر این زن قرار داشته است.

ساعتی بعد با لو رفتن هویت متهم ۱۸ ساله که «علی – ف» نام دارد، نیروهای تجسس منزل پدری وی را به محاصره درآوردند و او را در یک عملیات ضربتی و هماهنگ به دام انداختند. این زورگیر جوان که به دایره تجسس کلانتری شهرک ناجا هدایت شده بود، وقتی مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت دو همدست دیگر خود در زورگیری‌های شبانه را نیز به پلیس معرفی کرد و گفت: در زورگیری بولوار پیروزی مشهد، نوجوان ۱۷ ساله‌ای به نام «امید- م» و یک تبعه خارجی دیگر که به «امید افغان» معروف است نقش داشتند اما من فقط رانندگی خودرو را به عهده داشتم.

درپی اعترافات عضو باند زورگیری در سیاهی شب، بی‌درنگ افسران تجسس با راهنمایی‌های ارزنده قاضی خدابنده (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) و کسب مجوزهای قضائی، عملیات دستگیری اعضای دیگر این باند مخوف را در دستور کار قرار دادند و پس از چندین ساعت رصدهای اطلاعاتی، نوجوان ۱۷ ساله را در منطقه کال زرکش بولوار توس شناسایی و در یک قرار صوری دستگیر کردند.

از این نوجوان که توسط مال باخته نیز شناسایی شد، گوشی سرقتی به دست آمد اما متهم دیگر معروف به «امید افغان» از مخفیگاهش گریخته بود. به همین دلیل ردزنی‌های اطلاعاتی پلیس برای دستگیری آخرین عضو این باند مخوف در حالی ادامه یافت که احتمال می‌رود آنان زورگیری‌های بیشتری در نقاط دیگر شهر انجام داده باشند. بررسی‌های بیشتر نیروهای تجسس با نظارت سرهنگ فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) وارد مرحله جدیدی شده است تا دیگر عوامل مرتبط با این باند زورگیری نیز شناسایی شوند.

دستگیری پزشک قلابی با ۱۷ مدرک جعلی

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز، اظهار کرد: کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام اقدام اطلاعاتی از فعالیت شخصی در زمینه پزشکی با صدور مدرک جعلی مطلع و بررسی موضوع در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این شخص با جعل مدرک پزشک زیبایی اقدام به دایر کردن مطب نموده و با جلب اهتمام شهروندان اقدام به ویزیت آنها با مبلغ هنگفت می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی البرز با اشاره به اینکه مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم، با هماهنگی مقام قضائی متهم را بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل کردند، خاطرنشان کرد: ۱۷ مدرک پزشکی جعلی در مطب متهم کشف شده و متهم جعل مدرک پزشکی زیبایی برای خود و همدستش را تأیید و اعتراف کرده است.

کد خبر 560418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.