۹ هزار تخت به بیمارستان‌های کشور اضافه شد

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ۹ هزار تخت طی سه ماه اخیر بهره‌برداری و به بیمارستان‌های کشور اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید کریمی اظهار کرد: به طور میانگین، میزان هر تخت به هزار نفر در کشور ۱.۹ است که در تلاش هستیم این میزان را به ۲.۵ تخت برسانیم.

وی افزود: ۹ هزار تخت در سه ماه اخیر به بیمارستان‌های کشور اضافه شده که تأمین آنها از قبل آغاز شده و اکنون به مرحله بهره برداری رسیده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی ناشی از کرونا در کشور رو به کاهش است ولی برای جلوگیری از شعله‌ور شدن دوباره ویروس نباید ساده انگاری کنیم.

وی با بیان اینکه برخی کشورها به علت ساده انگاری وارد پیک دوم کرونا شده‌اند از مردم خواست حتماً تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کریمی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰۰ نفر از کادر درمان کشور شهید شدند که ضمن عرض ارادت برای خانواده‌های آنها آرزوی سلامتی می‌کنم.

به گزارش ایمنا، طبق آمار تا سال ۱۳۹۸ در کشور ۶۲۴ بیمارستان دانشگاهی فعال بوده که دارای ۹۷ هزار و ۲۰۵ تخت بیمارستانی بودند و در مجموع در هزار مرکز درمانی ۱۴۰ هزار و ۸۵۹ تخت بیمارستانی به مردم خدمت‌رسانی می‌کرد. تا سال ۱۳۹۸ حدود ۱۷۴ بیمارستان خصوصی، ۳۸ بیمارستان خیریه، ۵۷ بیمارستان نیروهای مسلح، ۷۵ بیمارستان سازمان تأمین اجتماعی در کشور فعال بودند که به ترتیب دارای ۱۷ هزار و ۹۲۵ تخت، چهار هزار و ۵۶۴ تخت، پنج هزار و ۹۷۰ تخت و ۱۱ هزار و ۵۷۰ تخت فعال بودند که ۶۲.۴ درصد از بیمارستان‌ها و تخت‌های فعال در زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعان و بیماران می‌پرداختند.

۸۶۰ بیمارستان در زمینه عمومی، ۳۲ بیمارستان در بخش زنان و زایمان، ۳۸ مرکز در حوزه روانپزشکی، ۱۹ بیمارستان کودکان، ۱۲ مرکز درمانی و غذایی کودک، ۹ بیمارستان سوانح سوختگی، ۹ مرکز سرطان و آنکلولوژی، ۱۳ بیمارستان چشم، یک مرکز درمانی پوست، پنج بیمارستان ارتوپدی، یک مرکز درمانی جراحی ترمیمی و یک بیمارستان اورولوژی در کشور فعال هستند. امروزه ۸۴.۶ درصد از تخت‌های فعال بیمارستانی کشور در بیمارستان‌های با رتبه اعتباربخشی درجه یک قرار گرفته‌اند و خوشبختانه بین سال‌های ۹۰ تا ۹۷ تعداد تخت‌های فعال کشور از ۱۰۸ هزار و ۲۱۵ تخت به ۱۴۰ هزار و ۸۵۹ تخت پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت رسیده است.

کد خبر 560417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.