کلاهبرداری با ترفند دعانویسی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با تبلیغ دعانویسی و رفع طلسم در فضای مجازی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی وصول شکوائیه یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس در فضای مجازی، پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتای استان اصفهان تشکیل شد و کارشناسان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی‌های تخصصی صورت گرفته مشخص شد فرد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فرد ناشناسی که ادعای رفع طلسم از طریق دعا را داشته آشنا شده است و بنابر درخواست وی مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به حساب وی منتقل می‌کند اما پس از مدتی که هیچ دعایی برای او ارسال نمی‌شود با فرد دعانویس تماس می‌گیرد اما پاسخی دریافت نمی‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان و انجام اقداماتی هوشمندانه، سرانجام ردپای متهم اصلی پرونده در تهران مشاهده شد و مأموران با اخذ نیابت قضائی طی عملیاتی ضربتی فرد شیاد را در تهران دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از روبه‌رو شدن با مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری اعتراف کرد، تصریح کرد: با اعتراف صریح متهم، وی به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد اما تحقیقات برای کشف کلاهبرداری‌های دیگر توسط این مجرم و شناسایی سایر شاکیان و مال‌باختگان ادامه دارد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به کاربران درخصوص کلاهبرداری‌های افراد شیاد تحت عنوان رمالی و دعانویسی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد فرصت‌طلب و سودجو برای جذب قربانیان خود اقدام به ارائه مستندات دروغین می‌کنند و شهروندان باید با هوشیاری کامل، فریب ادعاهای واهی و توخالی را نخورند.

کد خبر 560412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.