اجرای پروژه‌های ملی نیازمند حمایت دولت است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه قطار شهری و حلقه چهارم ترافیکی در کلان‌شهر اصفهان از پروژه‌های ملی است، دولت باید مساعدت لازم را برای اجرایی شدن این پروژه‌ها در کلان‌شهرها داشته باشد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری در تمام کلان‌شهرها یک پروژه ملی است، اظهار کرد: علاوه بر قطار شهری، پروژه حلقه چهارم ترافیکی نیز در کلان‌شهر اصفهان از پروژه‌های ملی به‌شمار می‌رود، دولت باید مساعدت لازم برای اجرایی شدن این پروژه‌ها را در کلان‌شهرها داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان از نمایندگان مجلس و دولتمردان فعلی تقاضا دارد که به این موضوع مهم توجه لازم داشته باشند تا با تأمین هزینه‌ها، بهره‌برداری این پروژه‌های ملی در اصفهان سریع‌تر امکان‌پذیر شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص پیش‌بینی منابع درآمد متعدد برای شهر در بودجه ۱۴۰۱، تاکید کرد: پوشش تراکم ساختمانی با ارتفاع‌های ساختمان‌ها سلامت بیشتر شهر را تشکیل می‌دهد تا جایی که ۹۰ درصد بودجه با استفاده از پوشش تراکم بوده است؛ این اتفاق خسارت و عوارضی را برای شهر به همراه دارد.

اهمیت به حداقل رساندن بحث فروش تراکم در بودجه سال ۱۴۰۱

وی با بیان اینکه پوشش تراکم سرمایه‌گذاری‌های اضافه بروز مشکلات متعددی در زمینه‌های متفاوت را به دنبال دارد، ادامه داد: مهم‌ترین مباحث در این بخش بحث‌های زیست‌محیطی است، به حداقل رساندن بحث فروش تراکم در بودجه و درآمدهای شهرداری یکی از مسائلی است که مدیریت شهری به آن پرداخته است.

قربانی تاکید کرد: در برنامه‌های شورای ششم در سال ۱۴۰۱ به غیر از منابع بحث‌های مربوط به عوارض نوسازی و مباحثی که در بودجه غیرقانونی بوده است، موضوعات دیگری از جمله استفاده از الگوها در بازار سرمایه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های شهرداری اصفهان مطرح شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های شهرداری اصفهان می‌تواند با استفاده از قرارداد نوسازی در بخش خصوصی درآمدهای خود را تأمین کند، تصریح کرد: امیدواریم زمینه مشارکت شهروندان در پروژه‌های سنگین فراهم شود تا درآمد شهرداری نیز از محل فروش تراکم امکان‌پذیر شود.

کد خبر 560408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.