۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
حمله فیشینگ به شبکه سولانا

به گفته WuBlockchain، کاربران شبکه سولانا با یک سری حملات فیشینگ در قالب وب سایت هایی مواجه شدند که ورودی های محتوایی را به کاربران ارائه می دهند و سپس سولانا آنها را می دزدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهاجمان معمولاً کاربران و سرمایه گذاران ان اف تی را هدف قرار می‌دهند که اغلب از ایردراپ ها استفاده می‌کنند و در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند. هکرها یک صفحه جعلی با توضیحات درباره ان اف تی ها و جزئیات مسابقه ایجاد می‌کنند. پس از ورود کاربران به وب سایت و امضای تراکنش، تمام سولانا کیف پول آنها تخلیه شده و به آدرس کلاهبرداران منتقل می‌شود.

صنعت ان اف تی، به‌ویژه در شبکه سولانا، خطرناک‌ترین مکان برای سرمایه‌گذاران است، زیرا بیشتر پروژه‌های موجود در این فضا با هدف کسب سود کوتاه‌مدت بدون قصد توسعه بیشتر اکوسیستم انجام می‌شوند. پیش از این، بسیاری از سرمایه‌گذاران ان اف تی قربانی مجموعه‌ای از هک‌ها و سو استفاده‌های ناشی از مسائل امنیتی در بزرگترین بازار ان اف تی یعنی اپن سی شدند. خسارت وارده هکرها تقریباً ۱ میلیون دلار برآورد شده است.

کاهش سریع فعالیت شبکه‌هایی مانند سولانا و اتریوم به طور مشخص با کاهش محبوبیت صنعت ان اف تی در بین سرمایه‌گذاران خرد مرتبط است. اپن سی در حال حاضر تقریباً ۵۰ درصد از حجم معاملات را در ۳۰ روز گذشته از دست داده است.

شبکه اتریوم با کمترین میزان استفاده از شبکه از تابستان ۲۰۲۱ مواجه است. هزینه‌های گس (Gas) در حال حاضر به پایین‌ترین حد محلی خود رسیده و به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های بزرگ را با کمتر از ۵ دلار انجام دهند. شبکه‌های لایه ۲ امکان تراکنش‌های حتی ارزان‌تر را با کمتر از ۰/۱ دلار فراهم می‌کنند.

کد خبر 560400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.