آموزش و پرورش نقشی اساسی در توسعه کشور دارد

امام جمعه کاشان گفت: آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، اساس پیشرفت و ترقی نظام نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام به حساب می‌آید و نقش مهمی در برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کند به تشریح اهداف و وظایف این شورا پرداخت و اظهار کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توجه به اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است.

امام جمعه کاشان افزود: از آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم است و از اهمیت و جایگاه خاص و زیربنای توسعه کشور است همه وظیفه داریم به آن کمک کنیم.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر ایجاد بصیرت افزایی، خوداتکایی و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان، گفت: بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان رسالت بزرگ آموزش و پرورش است که باید در سنین نوجوانی انجام شود.

فرماندار کاشان نیز با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این سند، بسیار مناسب و خوب برای تحقق اهداف کلان نظام آموزشی و پرورشی کشور است و رهبر معظم انقلاب هم همواره بر اجرای آن در نظام تعلیم و تربیت تاکید دارند.

شریف‌زارعی گفت: آموزش و پرورش نیاز به گفتمان جدید دارد و باید با ایجاد تحول به سمت تربیت دانش‌آموزان معتقد، دارای تربیت دینی، اجتماعی، سیاسی، هنری و دارای رشد موزون و متعادل در تمام ابعاد حرکت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰ مصوبه در شورای آموزش و پرورش کاشان وجود داشته که بیش از ۹۰ درصد آن تحقق یافته است.

مقنی گفت: شوراهای آموزش و پرورش در راستای تحقق خرد جمعی و مشارکت و همکاری در امر تعلیم و تربیت و همچنین توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی تشکیل شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به اهمیت شوراهای آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه تعامل و همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش موجب شده است که این شورا به صورت مرتب و با حضور اعضا و با ارائه راهکارهای مناسب برگزار شود.

کد خبر 560397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.