چالش‌های مجازی زندگی زوج جوان را به جدایی رساند

زوج جوان کنار اتاق عریضه‌نویسی ایستاده و با گوشی در حال فیلم گرفتن از خود بودند. این مسئله توجه مرا جلب کرد؛ زیرا رفتار این زوج با دیگر زوج‌های حاضر در دادگاه خانواده متفاوت بود؛ دختر جوان در حال صحبت آنلاین با دوستانش بود و پسر جوان با افسوس می‌گفت سر هیچ و پوچ زندگی‌ ما خراب شد.

به گزارش ایمنا روزنامه ایران نوشت: برگه ابلاغیه‌اش را به من نشان داد و گفت: می‌دانید این شعبه کجاست؟ با هم راهی طبقه سوم شعبه ۵۴ مجتمع خانواده شدیم؛ چند دقیقه‌ای طول کشید تا به شعبه رسیدیم و دم در شعبه ایستاده بودیم که همسرش هم آمد.

مدیر دفتر قاضی با صدای بلند گفت پرونده ساعت ده‌ونیم اعلام حضور کنند. وقتی وارد شعبه شدیم قاضی نگاهی به زوج جوان انداخت و گفت: پسرم! چرا دادخواست طلاق دادی؟ برایم تعریف کن ببینم ماجرای شما چیست؟

نیکان گفت: من و هدیه در فضای مجازی با هم آشنا شدیم. یک چالش بود که باید به یکی از فالوورهای خودت می‌گفتی دوستت دارم؛ یک شوخی و چالش مرا اسیر هدیه کرد. اما خیلی زود این چالش به واقعیت تبدیل شد و ما سه ماه بعد ازدواج کردیم.

هفته‌های اول خوش بودیم و همان زندگی رؤیایی که انتظارش را داشتم برایم اتفاق افتاده بود. طرفداران ما در فضای مجازی روزبه‌روز زیادتر می‌شدند و می‌توانستیم در اینستاگرام تبلیغات بگذاریم و پول دربیاوریم اما همسرم به گذاشتن چالش‌ها ادامه داد. چالش‌های خطرناک اینستاگرام که برخی را تا حد سکته می‌رساند. کم‌کم به او تذکر دادم اما به من می‌گفت: تو بی‌جنبه هستی.

من صبح می‌روم سر کار پیش پدرم که مغازه لباس‌فروشی دارد و شب که برمی‌گردم، می‌بینم یا هنوز نیامده یا در حال چالش گرفتن و لایو گذاشتن است! انگار نه انگار که زندگی مشترکی هم دارد. تمام فکر و ذهنش شده فضای مجازی؛ نمی‌خواهم او را محدود کنم یا مانع استفاده او از فضای مجازی شوم اما می‌گویم باید مرا درک کند. دوست ندارم با بعضی از دوستانی که اطرافش هستند معاشرت کند اما تا این‌ها را می‌گویم به من می‌گوید: تو بدبین هستی.

چند روز پیش قبل از اینکه دادخواست طلاق بدهم، این خانم با دوستانش رفته بود روی ماشین یکی از همسایه‌ها رنگ ریخته بود؛ آخر این چه چالش زشت و زننده‌ای است! مخالف چالش و فضای مجازی نیستم اما رفتارهای هدیه و دوستانش بیشتر شبیه مردم‌آزاری است.

در همین موقع هدیه دستش را بالا آورد و به نشانه اعتراض گفت: نیکان مراقب حرف زدنت باش. هر توهینی دلت خواست به من و دوستانم کردی. تصورم از ازدواج با تو چیز دیگری بود اما الان می‌بینم واقعاً اشتباه کردم. دیگر حاضر به زندگی با تو نیستم. اصلاً من تو را دوست نداشتم؛ می‌خواستم تو اینستاگرام فالوور جمع کنم. با این کار توانستیم فالوور بگیریم. حالا هم مطمئن باش طلاق می‌گیرم و ۸۰۰ سکه مهریه‌ام را هم می‌گیرم.

نیکان گفت: مرا فریب دادی و با حرف‌های قشنگ و وعده‌های توخالی، من را عاشق خودت کردی و حالا هم قیافه آدم‌های مظلوم را به خودت گرفتی. اگر حتی یک درصد به خوب شدن این رابطه امید داشتم، با این حرف‌ها دیگر اصلاً امکان ندارد با تو یک لحظه هم زندگی کنم. تو چهره واقعی خودت را نشان دادی.

هدیه با ناراحتی و گریه بدون توجه به حرف قاضی جلسه را ترک کرد و قاضی رو به نیکان کرد و گفت به این زودی حکم طلاق را صادر نمی‌کنم. همسرت که آرام شد با او صحبت کن و دو ماه مستمر به واحد مشاوره بروید. اگر مشکل‌تان حل نشد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم. فعلاً بیا این صورت جلسه را امضا کن تا وقت بعدی را منشی به شما ابلاغ کند.

امیرحسین صفدری، کارشناس حوزه خانواده در این باره گفت: نبود آشنایی صحیح، سن کم، نبود صداقت و برنامه‌ریزی و هدف در زندگی مشترک از دلایل اصلی جدایی زوج‌های جوان در ماه‌های اول ازدواجشان است.

متأسفانه این زوج جوان بدون شناخت کافی و با یک انتخاب هیجانی و احساسی با هم ازدواج کردند. این اصلی‌ترین دلیل ایجاد مشکلات آنان است؛ از طرف دیگر، سن کم آن‌ها و تأثیرپذیری زیاد از دوستان و الگوبرداری اشتباه از فضای مجازی باعث شده از زندگی حقیقی و واقعی خودشان دور شوند و همه زندگی را در فضای مجازی ببینند.

با این حال اگر این زوج جوان بتوانند وابستگی شدید خود به فضای مجازی را کنترل کنند و واقعیت و حقیقت زندگی مشترک خودشان را ببینند، می‌توانند از این بحران عبور کنند و زندگی خوبی هم داشته باشند.

کد خبر 560396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.