افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی‌ با خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و گفت: به تازگی ۲۰ دستگاه اتوبوس وارد این ناوگان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهرام نکاحی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی‌شهر تهران، اظهار کرد: از ۶۵ دستگاه اتوبوسی که قرار بود به ناوگان اتوبوسرانی وارد شود، ۲۰ دستگاه اتوبوس اخیراً تحویل داده شده و امید است تا پایان سال سایر اتوبوس‌ها به ناوگان اتوبوسرانی تحویل داده شود.

وی در خصوص مجوز کمیسیون تلفیق برای ورود اتوبوس‌های کم کار کرده از کشورهای همسایه، افزود: تا به امروز چنین مجوزی ابلاغ نکرده‌اند اما یکی از روش‌ها استفاده از ظرفیت‌های مازاد دیگر نقاط است که می‌تواند بخشی از کمبودهای شهر را جبران کند.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در خصوص آخرین آمار اتوبوس‌های فعال در سطح شهر تهران، خاطرنشان کرد: اکنون پنج هزار دستگاه اتوبوس داریم اما اتوبوس‌های فعال دو هزار دستگاه است و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز داشتیم که تعویض مخازن آنها را انجام می‌دهیم.

نکاهی با بیان اینکه برای تعویض مخازن بیش از ۲۰۰ اتوبوس قرارداد بستیم که ۵۰ دستگاه تحویل شده و منتظریم این اقدام را انجام دهند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما فعال کردن ناوگان متوقف و خرید اتوبوس‌ها است که موضوع خرید اتوبوس آغاز شده و امیدواریم یک هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ وارد شود و تلاش داریم ظرفیت‌های موجود ناوگان را به نوعی فعال کنیم تا بتوانیم از مرز حداقلی به مرز مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه شرایط حمل‌ونقل در تهران به گونه‌ای است که باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی برود، ادامه داد: با تدبیر شورای شهر و نگاهی که شهردار به موضوع حمل‌ونقل عمومی دارد، برای سال ۱۴۰۱ اقدامات و اعتبارات خوبی در حوزه نوسازی ناوگان پیش‌بینی شده است.

سرپرست واحد اتوبوسرانی شهر تهران، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید در حوزه بهسازی و بازسازی، اقدامات خوبی برای ناوگان عمومی موجود انجام دهیم. دولت هم در صدد است عقب ماندگی‌های اساسی سال‌های اخیر و فرسودگی ناوگان، و به تبع آن کیفیت پایین خدمات‌رسانی را جبران کند.

نکاهی در خصوص اخبار منتشر شده درباره ورود یک هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران، افزود: خبر خوبی که رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد، موضوع تخصیص اتوبوس درون‌شهری برای تهران از محل سیاست‌گذاری در کشور است که عدد هزار دستگاه را اعلام کرده و امیدواریم برای سال آینده بخش اول آن وارد شود تا برای سال ۱۴۰۱ تحول خوبی در حوزه حمل‌ونقل داشته باشیم.

کد خبر 560373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.