۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
مرگ خاموش ستاره اینتر

لائوتارو مارتینز، خشکسالی عجیبی را تجربه می کند؛ ناکامی طولانی‌مدت برای گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل به دردسری بزرگ شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از گل «لائوتارو مارتینز» بازیکن آرژانتینی تیم اینتر از نوامبر ۲۰۲۰ در رقابت‌های باشگاهی اروپا موفق به گلزنی نشده و همین امر موجب شده است تا ناتوانی‌اش در گلزنی باعث انتقادهای فراوانی شود.

وقتی در سال ۲۰۲۰ مشخص شد که بارسلونا در حال بررسی بند خرید ۱۱۱ میلیون یورویی (۹۷ میلیون پوند / ۱۲۱ میلیون دلار) در قرارداد لائوتارو با اینتر است، آنتونیو کاسانو، اسطوره فوتبال ایتالیا، ازجمله کسانی بود که احساس می‌کرد باشگاه اینتر باید لائوتارو را به فروش برساند.

اگرچه انتقال مارتینز به کاتالونیا هرگز محقق نشد، اما شاید این بار وقت خداحافظی با مهاجم آرژانتینی رسیده باشد. درست است که لائوتارو روز جمعه مقابل سالرنیتانا هت تریک کرد، اما او همچنان با سطح یک مهاجم تمام عیار فاصله زیادی دارد و آینده‌اش در باشگاه اینتر میلان در هاله‌ای از ابهام است.

بسیاری اعتقاد دارند که شاید او دیگر همان بازیکن صد میلیونی نباشد و گلزنی لائوتارو برابر سالرنیتانا نمی‌تواند پوششی بر عملکرد بسیار ضعیفش باشد. در واقع، گاتزتا دلو اسپورت پس از دربی هفته گذشته میلان یک سوال ساده اما قابل توجه پرسیده بود: لائوتارو، چکار می‌کنی؟

رسانه‌های ایتالیا بارها به نگرانی اینتر درخصوص مشکلات خط حمله این تیم اشاره کرده‌اند. نراتزوری در شرایطی این روزهای خود را در کورس صدر جدول سری آ سپری می‌کند که می‌توانست جایگاه بهتری داشته باشد و تنها از دست دادن موقعیت‌های زیاد باعث شده تا میلان و حتی تیم‌های دیگر نظیر یوونتوس و ناپولی نیز به قهرمانی امیدوار باشند.

لائوتارو در بازی رفت نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل آث‌میلان به طرز عجیبی ضعیف کار کرد تا آنجا که تمام روزنامه‌ها در ایتالیا به انتقاد تند از او پرداختند.

اگرچه لیونل مسی قبلاً از هموطن آرژانتینی خود تمجید کرده و او را یک مهاجم کامل توصیف کرده بود، اما حتی با قیاس ساده‌ای بین سوارز و لائوتارو نیز می‌توان تفاوت‌های بزرگی که وجود دارد را تشخیص داد.

لائوتارو به طور میانگین در هر دو بازی بین‌المللی یک گل می‌زند. در واقع او ۱۹ گل در ۳۸ بازی به ثمر رسانده است. این آمار تا آنجا قانع کننده است که حتی باعث اشتیاق مسی برای تحریک بارسلونا شد تا مارتینز به نیوکمپ منتقل شود. علاقه بارسا منطقی بود. به هر حال در آن زمان، هرنان کرسپو از لائوتارو به عنوان سرخیو آگوئرو جدید یاد کرده بود.

اما همه تعریف و تمجیدهای قدیم در ماه‌های اخیر به دست فراموشی سپرده شده و قرارداد پنج ساله لائوتارو با اینتر شاید هیچ‌گاه به پایان خود نزدیک نشود. یک بار دیگر خبرنگاران از اشتیاق اینتر برای مذاکره صحبت کرده‌اند و باشگاه‌هایی مانند آرسنال و بارسلونا نیز ممکن است خیلی زود برای جذب مهاجم آرژانتینی دست به کار شوند.

لائوتارو در هشت بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا پنج بار گلزنی کرد؛ آمار استثنایی که نوید روزهایی بسیار طلایی را می‌داد. با این حال او در حالی آماده بازی برابر لیورپول می‌شود که رکورد گل نزدن در ده بازی متوالی لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند.

مهاجم تیم اینتر در ۲۴ سالگی هنوز زمان دارد تا جنبه‌های خاصی از بازی خود را بهبود ببخشد. او درحال‌حاضر شاید در سطح یک مهاجم خوب عمل کند، اما هیچ‌گاه در طول دوران بازی خود یک ستاره نبوده و نمی‌توان این بازیکن را با بازیکنان بزرگی همچون آگوئرو، سوارز، هالند یا امباپه مقایسه کرد.

درحالی‌که لائوتارو در این فصل ۱۴ گل در لیگ به ثمر رسانده، هرگز در طول یک فصل در دوران حرفه‌ای خود بیش از ۱۷ بار دروازه حریفان را باز نکرده است. گلزنی در لیگ برای او امری طبیعی و در دسترس به حساب می‌آید، اما اگر لائوتارو می‌خواهد در اینتر بماند یا حتی به تیمی هم سطح یا بهتر منتقل شود، باید تلاش خود را دو چندان کند تا به طلسم گلزنی خود در لیگ قهرمانان اروپا پایان ببخشد و خط حمله تیمش را برابر لیورپول رهبری کند.

کد خبر 560370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.