رویکرد دو مرحله‌ای بلژیک برای حل بحران اقلیمی تا ۳۰ سال آینده

مدیران بروخه، کلان‌شهری در بلژیک، هم‌راستا با طرح سیاست فضایی اخیر، استراتژی جدیدی برای تضمین آینده پایدار شهر ارائه داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بروخه رویکرد جدیدی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در شهر ارائه داده‌اند که در راستای اهداف بلندپروازانه توسعه پایدار، تا سال ۲۰۳۰ اجرا خواهد شد. در واقع، تا حدود ۳۰ سال آینده، انتشار گازهای آلاینده در سراسر شهر به میزان ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت تا در نهایت، طی دهه‌های بعد به صفر برسد. خنثی شدن انتشار کربن در فرآیندهای ساخت‌وساز شهری و همچنین توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری از دیگر اهداف شهر بروخه به‌شمار می‌رود که قرار است تا سال ۲۰۳۰ محقق شود.

در واقع، استراتژی اقلیمی جدید پس از تصویب طرح سیاست فضایی که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های توسعه شهری است و بر بهینه‌سازی کاربری فضاهای بروخه تمرکز می‌کند، شکل گرفت و در آن، بر تحقق اهداف اقلیمی تاکید شد.

رویکرد دو مرحله‌ای بلژیک برای حل بحران اقلیمی تا ۳۰ سال آینده

در طرح دو مرحله‌ای مبارزه با تغییرات اقلیمی، ساخت و ساز جدید سرعت نمی‌گیرد، بلکه بر ایجاد سازه‌های هوشمند و بهبود کیفیت آن‌ها برای به حداکثر رساندن خودکفایی و کاهش انتشار گازهای آلاینده تمرکز خواهد شد.

از سوی دیگر، توسعه‌های شهری آینده باید سازگار با فضاهای شهری پیاده شود تا در نتیجه آن، اثرات اقلیمی ناشی از فرآیند ساخت و ساز به حداقل برسد. این یعنی، پروژه‌های جدید باید با میزان فضاهای سبز و آبی شهری سازگار باشد تا نوعی تعادل بین انتشار گازهای آلاینده و جذب آن‌ها توسط پوشش‌های گیاهی به وجود آید. علاوه بر این، در صورت تحقق هدف ذکر شده، وقوع سیل کاهش خواهد یافت یا مقاومت شهر در مقابل تبعات منفی آن به حداکثر خواهد رسید.

مدیران بروخه در نظر دارند از طریق پیاده‌سازی پروژه دو مرحله‌ای خود، تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند و مقدار آن را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسانند.

رویکرد دو مرحله‌ای بلژیک برای حل بحران اقلیمی تا ۳۰ سال آینده

کد خبر 560368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.