آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

ماریبی مونتسرین، شهردار آبیلس در استان آستوریاس اسپانیا، آینده شهر را در گرو بهبود نوآوری صنعتی، کیفیت زندگی و فرهنگ می‌داند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماریبی مونتسرین در سال ۱۹۸۳ به دنیای سیاست وارد شد و عنوان جوان‌ترین عضو شورای شهر در سراسر اسپانیا را از آن خود کرد. او فعالیت خود را در این زمینه تا سال ۱۹۹۹ ادامه داد و سپس معاون شهردار شد. مونتسرین در انتخابات سال ۲۰۰۴ به عضویت پارلمان کشور درآمد و همزمان با آن، به مدت ۱۱ سال در مادرید، نقش اصلی را در تصویب قوانین برابری جنسیتی ایفا کرد. وی در سال ۲۰۱۵ به عنوان شهردار آبیلس انتخاب شد و از همان ابتدای مدیریت خود، فعالیت‌های اثربخشی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم آغاز کرد.

 آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

آبیلس در شمال اسپانیا قرار دارد و از قدمتی هزار ساله برخوردار است که همین ویژگی، باعث تلفیق مفهوم صنعت با فرهنگ غنی آن شده است ضمن این‌که خدمات عمومی، کیفیت زندگی در شهر را به حد مطلوبی رسانده است. فرهنگ، کیفیت زندگی، صنعت، تنوع تولید و تعهد به خلاقیت، واقعیت زندگی امروز آبلیس را در بر گرفته است. این شهر با تاریخچه‌ای هزار ساله، یکی از بهترین مراکز تاریخی قرون وسطایی اسپانیا به شمار می‌رود که به خوبی حفظ شده است. معماری غنی شهر و همچنین روح سرزنده آن، هر ساله به جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا منجر می‌شود و این در حالی است که طول عمر بعضی از سازه‌های شهری و مذهبی آن به بیش از هشت قرن می‌رسد و امروزه به عنوان ساختمان‌های عمومی مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

مرکز تاریخی آبیلس از توریست پذیر تر ین نقاط شهر به شمار می‌رود به طوری که ساکنان شهر، آن را منشأ غرور و هویت خود در نظر می‌گیرند. تاریخ شهر با آینده آن پیوند داده شده است چرا که ساختمان‌های معروفی نظیر مرکز فرهنگی بین‌المللی اسکار نیمایر، به عنوان یکی از سازه‌های مشهور اروپا را در خود جای داده است.

مونتسرین بر این باور است که آبیلس به واسطه قدرت صنعتی خود، شهری بی‌رقیب در سراسر اسپانیا به شمار می‌رود و همین امر، وی را به اعمال اقدامات بیشتر برای تقویت این ویژگی سوق داده است. طی چند سال اخیر، آبیلس تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است و خدمت‌رسانی شهری همگام با هوشمندسازی گردشگری سازگار با استانداردهای کیفیت زندگی، به افزایش رضایتمندی شهروندان و گردشگران منجر شده است.

نکته جالب توجه این‌که آبیلس یکی از شهرهای اصلی شبکه مقاصد گردشگری هوشمند اسپانیا به شمار می‌رود و به همین واسطه نیز در میان جهانگردان به محبوبیت بالایی نائل شده است. در همین راستا، شهردار از توسعه یک پروژه یادگیری بلندپروازانه و خلاق در سال جاری خبر داده و مدعی شده است آبیلس را به یک مقصد گردشگری خلاق تبدیل خواهد کرد.

 آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

ویژگی صنعتی منحصر به فرد آبیلس، ماریبی مونتسرین را قادر کرده است در مقابل بحران کرونا موفق عمل کند و از طریق افزایش میزان تولیدات، کمبودهای زندگی مردم در این دوران را به حداقل برساند.

با این وجود، پاندمی کووید -۱۹ به طور مستقیم فعالیت‌های مربوط به بخش خدمات را تحت تأثیر قرار داده است زیرا محدودیت‌های زیادی را برای پیشگیری از انتشار ویروس در این بخش در پی داشته است. در نتیجه، مدیران شهر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند آسیب‌پذیرترین بخش‌ها را از نظر اقتصادی، مورد حمایت خود قرار دهند تا مشکلات تحمیل شده بر آن‌ها را به حداقل برسانند.

آبیلس از یک سیستم رفاهی بسیار مهم برخوردار است که در زمان رویارویی شهروندان با هر گونه بحران مالی، بسیار فعالانه عمل می‌کند و از بار اقتصادی تحمیل شده بر دوش آن‌ها به طور قابل توجهی می‌کاهد. هدف اصلی این سیستم، ایجاد حس امنیت در میان شهروندان در مواجهه با بحران‌های مالی است که در زمینه زیان‌های مالی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ نیز بسیار موفق عمل کرده است.

 آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

ماریبی مونتسرین مدعی است که آبیلس به زودی میزبان پروژه‌های شهری زیادی خواهد بود که قرار است تحولات زیادی در آن به وجود آورد. از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به طرح پویایی پایدار در شهر اشاره کرد که از طریق آن، شیوه عبور و مرور مردم، متأثر از پیاده‌سازی استراتژی‌های شهرهای ۱۵ دقیقه‌ای، در سراسر آبیلس متحول خواهد شد و روند پایدار را در پیش خواهد گرفت.

پس از پیاده‌سازی پروژه‌های حمل‌ونقل، ساکنان آبیلس تحت نظر مدیران شهر خواهند توانست به شیوه‌های پایدار و در کم‌ترین زمان ممکن خود را به مقصد مورد نظر برسانند و تمام نیازهایشان را برطرف نمایند.

نوسازی مداوم مرکز تاریخی شهر نیز از دیگر اهداف مدیران آبیلس در آینده نزدیک خواهد بود، ضمن این‌که پروژه‌های جدیدی نیز در آن پیاده خواهد شد و به پیوند دنیای مدرن و باستان و در نتیجه محبوبیت هر چه بیشتر شهر در سراسر جهان منجر خواهد شد.

 آینده آبیلس در گرو اهمیت به فرهنگ تاریخی شهر

ماریبی مونتسرین بارها در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی مدعی شده است که از زمان آغاز مدیریت خود در آبیلس توانسته است کیفیت زندگی در شهر را به طور قابل توجهی افزایش دهد و همچنین، سطح آموزش و خدمات فرهنگی و سلامت را نیز ارتقا ببخشد. مدرن‌سازی بخش‌های مختلف شهری در کنار حفظ تاریخچه آن از مهم‌ترین اقداماتی به شمار می‌رود که در تحقق اهداف مونتسرین مؤثر واقع شده است و به نظر می‌رسد آینده شهری را نیز تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

کد خبر 560350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.