حل بحران مسکن لوکزامبورگ با احداث منطقه دوست‌دار محیط زیست

لوکزامبورگ، پایتخت کشوری اروپایی به همین نام، میزبان یک قلمروی طبیعی حفاظت‌شده به نام Kuebebierg است که به زودی توسعه جدیدی در آن شکل خواهد گرفت و آینده شهر را متحول خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لوکزامبورگ رقابتی بزرگ بین معماران و نهادهای مختلف شهر برای طراحی منطقه Kuebebierg برگزار کردند که در نهایت، اداره فدرال Kirchberg Fund برنده رقابت شد. پروژه برتر این اداره، شامل ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی خواهد بود که قرار است همگی، در محیطی سبز با درختان بلند، فضاهایی برای پرورش مزارع شهری و ایستگاه‌های چندمنظوره حمل‌ونقل عمومی واقع شود.

حل بحران کمبود مسکن لوکزامبورگ با احداث منطقه دوست‌دار محیط زیست

معماران هزینه مورد نیاز برای پیاده‌سازی پروژه جدید لوکزامبورگ را حدود ۷۷ میلیون یورو تخمین زده‌اند و از سکونت مردم در خانه‌های جدید منطقه بین سال‌های ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ خبر داده‌اند. این منطقه، فضایی به مساحت ۳۳ هکتار را در بر خواهد گرفت و قرار است بسیاری از فضاهای عمومی آن به پیاده‌راه‌ها اختصاص داده شود، این در حالی است که تنها چند خیابان کوچک، یک بزرگراه و چندین چهارراه در سراسر شهر ساخته خواهد شد. علاوه بر این، معماران در نظر دارند مفهوم حمل‌ونقل چندمنظوره را در منطقه پیاده کنند که در نتیجه آن، معابر عمومی به فضاهایی مجزا برای عبور و مرور خودروها، دوچرخه‌ها، اسکوترهای برقی، پیاده‌روها و مسیر تردد ترامواها تقسیم خواهد شد.

علاوه بر این، سراسر خیابان‌ها و فضاهای عمومی را درختان و پوشش‌های گیاهی فرا خواهد گرفت که این ویژگی به پیوند ساکنان شهر با طبیعت کمک زیادی خواهد کرد، ضمن این‌که کاهش انتشار گازهای آلاینده و پایداری را برای شهر و ساکنان آن به ارمغان خواهد آورد. منطقه جدید میزبان مدرسه بزرگی خواهد بود که طبیعت آن، زمینه را برای نشاط و یادگیری بهتر دانش‌آموزان فراهم خواهد آورد.

در بحث مسکن نیز، منطقه جدید لوکزامبورگ میزبان ۳۱۲۷ واحد مسکونی خواهد بود که قرار است حدود هفت هزار ساکن را در خود جا دهد و بحران کمبود مسکن شهر را تا حد زیادی برطرف کند.

حل بحران کمبود مسکن لوکزامبورگ با احداث منطقه دوست‌دار محیط زیست

کد خبر 560331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.