افتتاح گیت ورودی قلعه فلک‌الافلاک در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: امسال منتظر یک سونامی سفر در استان هستیم.

سیدامین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در استان گلستان در ایام نوروز یک سونامی سفر خواهیم داشت؛ چراکه دو سال است که به دلیل شرایط کرونایی و وقوع سیل ویرانگر و بارش‌های شدید در استان، متأسفانه فعالان گردشگری دچار آسیب شدند و عملاً در این مدت در سراسر کشور مردم به سفر نرفتند.

وی با بیان این‌که امسال منتظر یک سونامی سفر در استان لرستان هستیم، اما مسافران باید به‌طور هوشمند و مسئولانه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقاصد گردشگری را انتخاب کنند و مورد بازدید قرار دهند، گفت: در استان لرستان از حدود یک‌ماه‌ونیم قبل، اولین جلسه ستاد خدمات سفر و هفته گذشته نیز دومین جلسه آن برگزار شد و ۱۱ کمیته تعیین و اعضای آن‌ها مشخص شدند که توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی و رئیس ستاد سفر ابلاغ آن آماده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان خاطرنشان کرد: کمیته‌های تعیین‌شده، جلساتی را در خصوص خدمات سفر نوروز تشکیل داده‌اند و وظایف دستگاه‌های مختلف همچون شرکت برق، راهداری، ارشاد، میراث فرهنگی، صداوسیما، شهرداری‌ها و فرمانداران به‌عنوان رئیس ستاد در شهرستان‌ها مشخص شده است تا امسال بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگرانی باشیم که استان لرستان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند.

قاسمی اضافه کرد: در این راستا شهرداری‌ها به نوسازی معابر، فضاها و اماکن گردشگرپذیر که مورد توجه گردشگران و میهمانان نوروزی است اقدام کرده‌اند.

وی گفت: اداره کل راهداری استان لرستان با شناسایی نقاط حادثه‌خیز، پیگیر اصلاح این نقاط است و روشنایی‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سایر مسائل مرتبط را به‌روز می‌کند و شهرداری‌ها نیز تابلوهای شهری را به‌روز و نصب خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با تأکید بر این‌که دستگاه‌هایی که باید در ایام نوروز خدمات لازم را به مردم ارائه دهند از جمله میراث فرهنگی، هلال احمر، راهداری، اورژانس، دانشگاه علوم‌پزشکی، صمت، تعزیرات و دیگر دستگاه‌ها، همه آمادگی لازم را دارند، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان نیز نظارت بر عملکرد بهداشتی واحدهای خدمات‌رسان در بخش خصوصی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، مجتمع‌های بین‌راهی را به عهده خواهد داشت.

قاسمی گفت: تنظیم بازار و نظارت بر ارائه خدمات و ارزاق به گردشگران و همچنین کنترل قیمت‌ها و کنترل بازار توسط سازمان صمت انجام خواهد شد و میراث فرهنگی نیز به‌عنوان مسئول کمیته آمار و برنامه‌ریزی و دبیر ستاد خدمات سفر استان، وظایف خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: عملیات عمرانی را در محدوده قلعه فلک‌الافلاک و باغ گلستان تا شب عید انجام می‌دهیم و محوطه را آماده خواهیم کرد؛ گِیت ورودی به قلعه نیز آماده شده است که افتتاح خواهد شد.

کد خبر 560330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.