ورود سامانه بارشی جدید تا اواخر وقت فردا/وزش باد شدید پدیده غالب اواخر هفته

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه بارشی جدید تا اواخر وقت فردا به استان خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که در شرق و شمال‌شرق استان همراه با گردوخاک محلی و وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با احتمال ایجاد خسارت است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار در دو روز آینده روی استان و نفوذ سامانه بارشی از اواخر وقت فردا از غرب به استان است و آسمان امروز در اکثر مناطق استان به شکل کمی تا قسمتی ابری و غبارآلود، گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ابر از بعدازظهر فردا در اکثر مناطق استان، افزود: در اواخر وقت فردا در غرب استان بارش پیش‌بینی می‌شود که این بارش همراه با احتمال رعد و برق و تگرگ در روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی و جنوبی استان ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش شدت وزش باد از روز چهارشنبه خبر داد و گفت: روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده پدیده غالب در سطح استان وزش باد شدید خواهد بود که شدت آن در روز جمعه در شرق و شمال شرق استان همراه با گرد و خاک محلی و وقوع طوفان لحظه‌ای است که می‌تواند منجر به اختلال در تردد و ایجاد خسارت شود.

وی از افزایش دو تا سه درجه‌ای بیشینه دمای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: کمینه دما نیز دو تا سه درجه در مناطق غربی استان کاهش خواهد داشت؛ همچنین دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا صبح شهر اصفهان به چهار درجه می‌رسد.

آقایی ادامه داد: گرم‌ترین نقطه استان خوروبیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌ومیاندشت با منفی چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر خواهد بود.

وی درخصوص میزان بارش شهرستان‌های استان گفت: در شبانه‌روز گذشته در ایستگاه شهرستان اصفهان یک میلی‌متر، چادگان چهار، چوپانان دو، خوانسار پنج، خور وبیابانک یک، داران سه، سمیرم نزدیک به یک، فرودگاه اصفهان پنج، فریدون‌شهر پنج، کاشان چهار، گلپایگان هفت، مورچه‌خورت یک، میمه چهار، مهاباد دو، نجف‌آباد دو، نطنز سه و ورزنه نزدیک به دو میلی‌متر بارش و در دیگر شهرستان‌ها هم نزدیک به یک میلی‌متر بارش ثبت شده است.

کد خبر 560325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.