چرا رئال‌مادرید سفیدپوش است؟

گفته می‌شود که رئال‌مادرید طرح پیراهن سفید خود را از یک باشگاه انگلیسی الهام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئال‌مادرید همواره هم‌تراز با لباس خانگی تمام سفید کلاسیک خود شناخته می‌شود که برای چندین دهه از آن استفاده کرده است. همان‌طورکه بارسلونا با پیراهن‌های راه‌راه آبی و قرمز و ملقب به «بلوگرانا» شناخته می‌شود، لباس‌های نمادین رئال مادرید نیز با نام «لوس بلانکوس» شناخته می‌شود.

چرا رئال مادرید سفید می‌پوشد؟

طرح پیراهن کاملاً سفید رئال مادرید در واقع از تیم لندنی «کورینتیانس» الهام گرفته شد؛ درحالی‌که نوار کاملاً سفید در طول تاریخ باشگاه با سابقه و منظم رئال مادرید علامت تجاری ظاهری آن بوده است. رئال مادرید در واقع پیراهن و شورت را سفید استفاده نمی‌کرد. در سال ۱۹۲۵، پاتریسیو اسکوبال و فلیکس کوسادا، بازیکنان سابق رئال مادرید، در طول سفر خود به انگلستان، این طرح را از تیم «اف سی کورینتیانس لندن» الهام گرفتند.

کورینتیانس به خاطر لباس‌های معروفش با شورت مشکی، هم‌تراز با میراث آن‌ها برای ظرافت و اخلاق منصفانه، شناخته می‌شد. رئال مادرید به منظور تقلید از کورینتیانس، پیراهن‌های مشکی را در لباس‌های قبلی خود به رنگ سفید معرفی کرد؛ اما این تغییر تنها یک سال طول کشید. فصلی که پیراهن‌های مشکی را بر تن می‌کردند، با باخت تحقیرآمیز پنج-یک در مادرید و شکست دو -صفر خارج از خانه توسط بارسلونا از جام حذف شدند. پس از آن پدرو پاراگز، رئیس سابق، اعلام کرد که باشگاه باید به پیراهن سفید بازگردد و اظهار داشت که این اتفاقات، نشانه‌های بدی است. رئال مادرید از آن زمان با لباس سنتی تمام سفید خود بازی می‌کند.

کهکشانی‌ها چرا لوس بلانکوس نامیده می‌شود؟

رئال مادرید به دلیل لباس‌های تمام سفیدش «لوس‌بلانکوس»نامیده می‌شود. کلمه "Blancos" در اسپانیایی به معنای «سفیدپوستان» است؛ بنابراین در اسپانیایی به آن‌ها «سفیدها» می‌گویند.

کد خبر 560310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.