راه‌اندازی شماره‌گذاری اینترنتی خودرو از سال آینده در سراسر کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از راه‌اندازی شماره‌گذاری اینترنتی از سال آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از اهداف و اولویت‌های ما این است که در سال ۱۴۰۱ خدمات مربوط به شماره‌گذاری خودروها را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سیدکمال هادیان‌فر در همایش سراسری رؤسای پلیس راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد: یکی از اهداف و اولویت‌های ما این است که در سال ۱۴۰۱ خدمات مربوط به شماره‌گذاری خودروها را توسعه دهیم که در همین راستا نیز شماره‌گذاری اینترنتی از سال آینده در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد؛ همچنین زیرساخت‌ها را برای ارائه خدمات شماره‌گذاری از درِ خانه فراهم کردیم و مراحل نهایی آن نیز در حال انجام است تا از سال آینده اجرایی شود.

وی درباره نصب پلاک سوم روی وسیله نقلیه، افزود: این موضوع در سال ۱۴۰۰ به تصویب فرماندهی انتظامی کشور رسید و برابر قانون سال آینده اجرایی خواهد شد، همچنین سامانه مدیریت یکپارچه را نیز از سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌کنیم. در این سامانه نقش و وظایف ۳۰ دستگاه تشریح شده و می‌توان از حدود پنج دقیقه به تصادفات رسیدگی کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا استفاده از ظرفیت‌های هوشمند و آنلاین برای رسیدگی به اعتراضات ناشی از تخلفات رانندگی را نیز یکی دیگر از اولویت‌ها و برنامه‌های پلیس اعلام کرد و گفت: در صورت راه‌اندازی این سامانه دیگر نیازی به مراجعه حضوری در محل نیست.

وی درباره استفاده از پهپاد در پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: این موضوع همچنان در دستور کار پلیس است و امیدواریم که با توسعه پهپادها بتوانیم از آن برای اعمال جریمه و نظارت بیشتر بر جاده‌ها بهره ببریم. این موضوع می‌تواند در بررسی صحنه تصادفات نیز به ما کمک کند.

هادیان‌فر در ادامه از افزایش ۹ درصدی حقوق پرسنل راهور خبر داد و گفت: توجه به معیشت و حقوق پرسنل از اولویت‌های ما است و همواره به آن توجه داریم؛ به همین دلیل تغییر ساختار فرماندهی انتظامی کشور ضروری است و پیشنهاد می‌شود که راهنمایی و رانندگی نیز به سومین نیرو در این فرماندهی کل تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها باید در زمینه کاهش تصادفات فعالیت کنند، گفت: سهم دستگاه‌ها در بحث تصادفات مشخص است اما جالب است که بیشترین انتظار و مطالبه را از پلیس مطرح می‌کنند در حالی که تنها ۱۹ درصد از این سهم مربوط به پلیس است و دیگر دستگاه‌ها نیز سهم دارند.

به گزارش ایمنا، تعویض پلاک، یکی از مهم‌ترین مراحل نقل‌وانتقال خودرو است که خریداران و فروشندگان را درگیر می‌کند. یکی از اهداف اصلی تغییر پلاک خودرو، دسترسی سریع به هویت و نشانی مالک وسیله نقلیه است. برای این منظور، دو طرف معامله باید مستندات و مدارک تعویض پلاک خودرو را آماده کنند و با مراجعه به مراکز مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

تعویض پلاک خودرو قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری بود و افرادی که قصد تعویض پلاک‌های خودروهای خود را داشتند باید به مراکز مربوط به تعویض پلاک مراجعه می‌کردند و چندین ساعت را برای تعویض پلاک ماشین خود سپری می‌کردند اما پس از شیوع ویروس کرونا، برای کاهش مراجعات حضوری و کاهش شلوغی در مراکز تعویض پلاک، از مهرماه ۱۳۹۹ علاوه بر مراکز تعویض پلاک استان تهران، تمام مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در دیگر استان‌های کشورمان نیز به سایت اینترنتی تعویض پلاک متصل شده‌اند.

کد خبر 560300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.