۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
رشد ۲.۴۲ بیت کوین

با تشکیل الگوی سقف دوقلو در انتهای مسیر بیت‌کوین، پیش‌بینی می‌شود که این رمزارز تا محدوده ۳۰تا ۳۵ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند. روند صعودی امروز تغییری در تحلیلی درحال‌حاضر ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۸ هزار و ۷۱۳ دلار

تغییرات: رشد ۲۴۲ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۵۵۶ دلار

تغییرات: رشد ۱.۴۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۸۴ دلار و ۱۳ سنت

تغییرات: رشد ۴.۲۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۲۸ دلار

تغییرات: رشد ۱.۲۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۱۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۹ درصدی

سولانا (SOL): ۸۲ دلار و ۸۳ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۰۷ درصدی

ترا (Tera): ۷۹ دلار و ۳۰ سنت

تغییرات: کاهش ۸.۰۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۳ دلار و ۲۰ سنت

تغییرات: رشد ۳.۲۵ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): 0.119 دلار

تغییرات: رشد ۰.۱۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۶ دلار و ۷۶ سنت

تغییرات: رشد ۲.۲۳ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

رشد ۲.۴۲ بیت کوین

حمایت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار

پیش‌بینی: با تشکیل الگوی سقف دوقلو در انتهای مسیر بیت‌کوین پیش‌بینی می‌شود که این رمزارز تا محدوده ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند، روند صعودی امروز تغییری در تحلیلی در حال حاضر ایجاد نمی‌کند.

(سیگنالی درخصوص خریدوفروش نیست.)

دامیننس

رشد ۲.۴۲ بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۴۶ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۷۱ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۷۵ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۲۵ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۱ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۶ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت‌کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم.)

ارزش کل بازار رمزارزها: یک هزار و ۶۹۵ میلیارد دلار

رشد ۲.۴۲ بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۱ واحد. شاخص ترس و طمع در فضای ترس شدید.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۲.۴۲ بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه‌گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ بوده که نشان دهنده طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۲.۴۲ بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

بلومبرگ: بایدن فرمان اجرایی مربوط به ارزهای دیجیتال را در هفته جاری امضا می‌کند

خبرگزاری بلومبرگ امروز در گزارشی به نقل از منابع ناشناس مدعی شد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا آماده است تا در هفته جاری فرمان اجرایی مورد انتظار در مورد مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را امضا کند. براساس این گزارش، این دستور آژانس‌های فدرال را هدایت می‌کند تا تغییرات احتمالی نظارتی و همچنین اثرات دارایی‌های دیجیتال در زمینه امنیت ملی و اقتصادی را بررسی کنند. گزارش‌ها می‌گویند که این فرمان اجرایی به هماهنگ‌سازی نقش آژانس‌هایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالایی (CFTC) در زمینه ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

ایمیوتبل در سری C تأمین سرمایه خود ۲۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد

ایمیوتبل (Immutable)، استارتاپ استرالیایی پشت راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم که برای بازی‌ها و توکن‌های غیرمثلی طراحی شده و توسط شرکت‌هایی مانند گیم‌استاپ و تیک‌تاک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در سری C تأمین سرمایه خود ۲۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. این دور تأمین سرمایه توسط شرکت سرمایه‌گذاری تماسک (Temasek) با مشارکت غول بازی و فناوری چینی تنسنت (Tencent) و شرکت سرمایه‌گذاری پیشرو متاورس آنیموکا برندز (Animoca Brands) رهبری شد.

این شرکت می‌گوید که با کمک سرمایه جمع‌آوری شده، قصد دارد در سال پیش‌رو تیم خود را گسترش دهد و ۲۰۰ کارمند دیگر را به جمع ۱۶۵ کارمند کنونی خود اضافه کند. گفتنی است که پس از پایان این دور تأمین سرمایه ایمیوتبل، ارزش این استارتاپ به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

تلاش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی برای کسب آرا از طریق انتشار توکن‌های غیرمثلی

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند و حالا می‌خواهند با انتشار توکن‌های غیرمثلی (NFT) حمایت بیش‌تری در جامعه طرفداران ارزهای دیجیتال را به خود جلب کنند. یون سوک یئول، نامزد حزب محافظه‌کار این کشور، هفته گذشته چهار هزار توکن غیرمثلی به قیمت تقریباً هر کدام ۴۰ دلار در بازار توکن‌های غیرمثلی CCCV کره جنوبی منتشر کرد.

وی قصد دارد مجموعاً ۲۲,۳۲۹ توکن غیرمثلی منتشر کند. در طرف مقابل نیز لی جائه میونگ، نامزد حزب دموکرات حاکم بر کره جنوبی در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که تعداد توکن‌های غیرمثلی ایردراپ شده خود را افزایش خواهد داد. گفتنی است که هر کدام از این نامزدها وعده‌های زیادی درباره ارتقای صنعت ارزهای دیجیتال داده‌اند و پس از برگزاری انتخابات در روز چهارشنبه هفته جاری مشخص خواهد شد که کدام‌یک بر کرسی ریاست جمهوری کره جنوبی تکیه خواهد زد.

حجم بازار هفتگی توکن‌های غیرمثلی به پایین‌ترین سطح خود از جولای ۲۰۲۱ رسید

داده‌های ارائه شده از سوی NonFungible نشان می‌دهد که حجم معاملات هفتگی در بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) در ماه فوریه کاهش یافته است. داده‌ها می‌گویند که ارزش معاملات هفت روز گذشته در بازار توکن‌های غیرمثلی حدود ۱۷۶ میلیون دلار است. این مقدار حدوداً پنج برابر کمتر از حجم ۹۲۴ میلیون دلاری ثبت شده در ۳۱ ژانویه سال جاری است. آخرین باری که مقادیر حجم بازار هفتگی توکن‌های غیرمثلی در سطوح کنونی دیده شده، مربوط به ماه جولای سال گذشته است.

وب‌سایت بیت‌کوینیست می‌گوید که دلیل این روند ممکن است کاهش بهای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باشد و حمله اخیر روسیه به اوکراین نیز در این سقوط نقش داشته است. این وبگاه می‌گوید که این افت می‌تواند نشانه‌ای باشد که هیجانات پیرامون NFT در حال از بین رفتن است.

دولت مصر قرارداد خود را با ارائه‌دهنده خدمات انتقال اسناد بلاک چین کارگواکس تمدید کرد

شرکت بلاک چین متخصص در راهکارهای انتقال اسناد کارگواکس (CargoX)، از تمدید طولانی‌مدت توافق همکاری خود با دولت مصر برای دیجیتالی کردن جریان‌های تجاری این کشور خبر داد. دولت مصر در سال گذشته از طریق شرکت مصر تکنولوژی سرویسز (Misr Technology Services) که مالکیت ۸۰ درصدی آن را در اختیار دارد، سرویس انتقال اسناد بلاک چین (BDT) کارگواکس را با پلتفرم رسمی تجاری خود یکپارچه و ادغام کرد.

استفاده از این سیستم در ماه اکتبر در بنادر مصر اجباری شد و بیش از ۱۲ هزار تراکنش در روز را انجام می‌دهد. نمایندگان پروژه می‌گویند که این پلتفرم از زمان آغاز به کار خود، بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار سند واقعی تجاری و مالی را برای بیش از ۷۵ هزار مشتری انتقال داده است. گفتنی است که این سرویس انتقال اسناد بلاک چینی بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است.

هشدار نهاد ناظر مالی بریتانیا درباره همکاری جدید بایفینیتی و اکونکس

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) در واکنش به شراکت استراتژیک شرکت پرداخت بایفینیتی (Bifinity) و شرکت سرمایه‌گذاری اکونکس (Eqonex)، هشداری خطاب به شرکت بایننس مارکتس (Binance Markets) صادر کرده است. این نهاد روز دوشنبه در بیانیه خود تکرار کرد که بایننس مارکتس به دلیل نگرانی‌های قبلی درمورد ناتوانی این شرکت در نظارت مؤثر، اجازه انجام برخی فعالیت‌های قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال را بدون کسب اجازه قبلی ندارد. FCA همچنین گفته است که برخی از محصولات بایننس این شرکت ریسک قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران دارد و این همکاری جدید نیز ممکن است رگولاتورهای بریتانیایی را بیش‌ازپیش نگران کند.

مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا همچنین اعلام کرد که می‌تواند اقداماتی را برای تعلیق یا لغو ثبت کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال انجام دهد. این نهاد می‌گوید در صورتی که یک شرکت به دلایلی مانند عدم اجرای تعهدات مربوط به پول‌شویی، دارای اختیار تعلیق یا لغو ثبت دارایی‌های ارز دیجیتال آن شرکت است.

یک نهنگ ناشناس اتریوم ۶.۶ میلیون دلار توکن لونا خریداری کرد

براساس جدیدترین داده‌های سرویس رصد تراکنش‌های ویل‌استتس، توکن لونا (LUNA) در کنار توکن‌های شیبا اینو (SHIB) و توکن بومی صرافی اف‌تی‌اکس (FTT) در میان محبوب‌ترین توکن‌های ۵,۰۰۰ نهنگ برتر اتریوم قرار دارند. طبق گزارش اخیر این سرویس، توکن لونا در ۲۴ ساعت گذشته در میان ۱۰ توکن با بیشترین میزان خرید در بین ۵٬۰۰۰ نهنگ برتر اتریوم قرار گرفته است. ویل‌استاتس در مورد یک نهنگ ناشناس اتریوم که در رتبه هفتم برترین نهنگ‌های اتریوم توسط این پلتفرم قرار گرفته، گزارش داده است که مقدار ۸۰٬۰۰۰ توکن لونا معادل ۶٬۶۰۸٬۸۰۰ دلار خریداری کرده است.

ونزوئلا حداقل دستمزد کارگری را به نصف یک واحد از ارز دیجیتال پترو رساند

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از افزایش حداقل دستمزد کارگران این کشور خبر داد. مادورو در کنگره کارگری دوم در جمع کارگران دولتی فاش کرد که ارزش حداقل دستمزد آن‌ها به نصف یک واحد از ارز دیجیتال ملی پترو (Petro) رسیده است. با توجه به ارزش ۵۹ دلاری ارز دیجیتال ملی با پشتوانه نفت و سایر منابع طبیعی این کشور، حداقل دستمزد جدید در ونزوئلا حدود ماهانه ۲۹.۱۰ دلار خواهد بود که حدود ۱,۸۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. گفتنی است که از سال ۲۰۱۸ بدین سو، دولت ونزوئلا حداقل دستمزد کارگری را به ارز دیجیتال ملی پترو متصل کرده است.

چین به دنبال تنظیم مقررات حوزه متاورس است

طی جلسات روز چهارم و پنجم ماه مارس کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین (CPPCC) و کنگره ملی خلق چین (NPC) که تحت عنوان «دو جلسه» شناخته می‌شوند، مقامات برای اولین بار در مورد متاورس در سطح ملی بحث کردند. نمایندگان در این جلسات خواهان تنظیم مقررات برای تضمین امنیت داده‌ها و ریشه‌کن کردن سوداگری در این صنعت شدند. از زمانی که چین توانست با موفقیت صنعت ارزهای دیجیتال را مهار کند، شرکت‌های فناوری این کشور حوزه متاورس را به چشم جبهه جدیدی می‌بینند.

کنگ فالونگ، معاون کنگره ملی خلق چین اظهار داشت که ایجاد یک مؤسسه تحقیقاتی ملی برای متاورس می‌تواند به رشد آن کمک کند. وی گفت که با سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تر در راستای پرورش استعدادها و حمایت از توسعه در این صنعت، چین می‌تواند به کشور پیشرو در فضای متاورس تبدیل شود.

مخالفت سناتور ارشد حزب دموکرات با سرکوب ارزهای دیجیتال

ران وایدن، سناتور دموکرات کهنه‌کار و پرنفوذ ایالت اورگان درمورد خطرات مقررات ضد ارزهای دیجیتال هشدار داده است. روزنامه فایننشال تایمز، بیانیه این سناتور ارشد حزب دموکرات را به اشتراک گذاشته که وی در آن می‌گوید که می‌خواهد در کنار مبتکران و نوآوران بایستد. وایدن که معمار نخستین طرح نظارتی اینترنت در آمریکا است؛ مراقبت از ارزهای دیجیتال در برابر سرکوب را با شرایط مشابه در مراحل اولیه اینترنت مقایسه می‌کند.

وی در ادامه گفت: «بدیهی است که بحث درباره مقررات سخت‌گیرانه‌تر وجود دارد، اما من می‌خواهم در کنار مبتکران باشم. وقتی به ارزهای دیجیتال می‌اندیشم، به حواله‌ها یا کسی که فرزندی در هزار مایل دورتر دارد و می‌خواهد در مواقع اضطراری از او کمک بگیرد، فکر می‌کنم؛ نه اینکه به بانک‌ها یا شرکت‌های کارت اعتباری فکر کنم. من به دنبال نوآوری هستم.»

پلتفرم پرداخت وایرکس امکان دسترسی به شیبا اینو را برای کاربران خود فراهم می‌کند

پلتفرم پرداخت دیجیتال جهانی وایرکس (Wirex) دست به گسترش اکوسیستم خود زده و به ۴.۵ میلیون کاربر خود در ۱۳۰ کشور جهان امکان دسترسی به شیبا اینو را در کنار ارزهای دیجیتال دیگر فراهم می‌کند. با این اقدام، کاربران وایرکس می‌توانند توکن‌های شیبا اینو را در اپلیکیشن، کیف پول و پلتفرم‌های پرداخت خود دریافت، ارسال، ذخیره و مبادله کنند. گفتنی است که وایرکس پیش‌تر دسترسی به ۵ توکن ترا، کازماز، بیت کوین کش، اورکید پروتکل و انجین کوین را برای کاربران خود فراهم کرده بود.

بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال اروپا توکن اولنچ را در پلتفرم خود عرضه می‌کند

صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که در اواخر هفته جاری ارز دیجیتال اولنچ را در پلتفرم خود لیست خواهد کرد. این صرافی ارز دیجیتال مستقر در لندن همچنین اعلام کرد که رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) را هم در پلتفرم خود عرضه می‌کند. بیت‌استمپ که بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در اروپا محسوب می‌شود، این توکن‌ها را در جفت ارزهای معاملاتی با یورو و دلار ارائه می‌کند.

نقشه بازار رمزارزها

رشد ۲.۴۲ بیت کوین

کد خبر 560291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.