۱۰ درصد از منابع هدفمندسازی یارانه ها سهم حوزه سلامت شد

نمایندگان مجلس با ۱۰ درصد کل منابع هدفمندسازی یارانه‌ها برای حوزه سلامت موافقت کردند تا این مبلغ به وزارت بهداشت و درمان اختصاص یابد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه هفدهم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند الحاقی (۹) تبصره (۱۷) ماده واحده این لایحه با ۲۰۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی (۹) تبصره (۱۷) آمده است: در اجرای بند (۱) ماده (۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد (۱٪) ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد. خزانه داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی در هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واریز کند. همچنین سهم سلامت از منابع هدفمندی (ده درصد (۱۰٪) کل منابع هدفمندسازی یارانه‌ها) باید به صورت کامل و صددرصد (۱۰۰٪) به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اختصاص یابد.

بابایی کارنامی در جریان بخش‌های هزینه‌ای تبصره ۱۷ در تذکری یادآور شد: جداول بودجه باید با دقت نظر بررسی شود تا تبعیضی در سطح ملی ایجاد نشود./

کد خبر 560280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.