مدعیان قهرمانی فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ قهرمانان اروپا کدام تیم‌ها هستند؟

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درحالی برگزار می‌شود که اکثر تیم‌ها برای صعود به مرحله بعد و قهرمانی، تلاش زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ قهرمانان اروپا از امشب سه‌شنبه هفدهم اسفندماه دوباره شاهد نبرد بزرگان اروپا برای تاج‌گذاری و قهرمان شدن خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی چلسی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل لیل فرانسه، بازی رفت را دو بر صفر برده است و برای بازی برگشت نیز شانس بیشتری برای برتری مقابل لیل دارد؛ اما آن‌ها می‌دانند که تنها رئال‌مادرید توانسته است با موفقیت از عنوان قهرمانی در دوران مدرن دفاع کند و آبی‌ها کار سختی برای رقم زدن آن دارند.

چه تیم‌هایی می‌توانند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شوند؟

منچسترسیتی در بنگاه‌های شرط‌بندی، نخستین تیمی است که شانس دارد لیگ قهرمانان این فصل را به دست آورد. شاگردان پپ‌گواردیولا در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اسپورتینگ خواهند رفت و با توجه به برتری پنج بر صفر بازی رفت، از صعود مطمئن خواهند بود. سیتی که نایب‌قهرمان فصل گذشته است، به‌دنبال استفاده از تجربه بازی در اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود تا امسال یک فینال بهتر را برگزار کند. آن‌ها در مرحله گروهی، عملکرد چشمگیری داشتند تا بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن صعود کنند. با این حال، دو بازی از سه بازی خود را در گروه A شکست خوردند و ممکن است در خارج از ورزشگاه اتحاد در مقابل حریفان باکیفیت بالا، آسیب‌پذیر باشند.

مدعیان قهرمانی فصل ۲۰۲۱-۲۲ لیگ قهرمانان اروپا کدام تیم ها هستند؟

شانس بایرن‌مونیخ برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ۷/۲ است. باواریایی‌ها در مرحله گروهی در فرم بی‌رحمانه‌ای بودند و در هر ۶ بازی خود پیروز شدند و در این روند ۲۲ گل به ثمر رساندند. بایرن، قهرمان اروپا در سال ۲۰۲۰ یکی از بهترین تیم‌های هجومی در این رقابت‌ها است که از سراسر زمین بوی گل می‌دهد، به ویژه از سمت «روبرت لواندوفسکی» که گلزن قهاری است. مهاجم لهستانی درحال‌حاضر ۹ گل در این تورنمنت به ثمر رسانده است و در ۳۴ سالگی، قدرت بی‌امان او در محوطه جریمه هیچ نشانه‌ای از افول او نمی‌دهد. بایرن انتظار دارد به‌راحتی از دیدار مرحله یک هشتم نهایی خود در برابر سالزبورگ عبور کند. قهرمان بوندسلیگا تیمی است که هر تیمی دوست دارد از رویارویی با آن اجتناب کند.

در رده بعدی شرط‌بندی، لیورپول و چلسی قرار دارند که به ترتیب شانس آن‌ها برای قهرمانی ۵/۱ و ۷/۱ است. قهرمان کنونی اروپا، چلسی، به دنبال تقلید از عملکرد خود در تورنمنت فصل گذشته خواهد بود، جایی که آن‌ها در هر دور به پیشرفت خود ادامه دادند تا اینکه در فینال مقابل منچسترسیتی به پیروزی رسیدند. در همین حال، لیورپول در مرحله گروهی فوق‌العاده به نظر می‌رسید و امتیاز کامل را از ۱۸ امتیاز به دست آورد؛ همچنین در خط حمله از قدرت کافی برای رقابت با هر تیمی که در رقابت باقی مانده بود، برخوردار بود.

کدام تیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کند؟

شانس پاری سن ژرمن ۸/۱ است تا در نهایت جام امسال را بالای سر ببرد؛ اما آن‌ها در نخستین دور حذفی با یک نبرد سخت با رئال مادرید قهرمان ۱۳ دوره‌ای UCL روبه‌رو هستند. با امضای قرارداد با لیونل مسی، انتظارات در پایتخت فرانسه برای کسب اولین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان در این فصل زیاد است، اگرچه این تیم تنها سه برد از شش بازی در مرحله گروهی کسب کرد.

آژاکس یکی از تیم‌های غافل‌گیرکننده مرحله گروهی بود که با کسب شش پیروزی از شش بازی، به راحتی در مرحله یک شانزدهم نهایی حضور پیدا کرد. شانس بازیکنان این تیم به نسبت حضور در نیمه نهایی سال ۲۰۱۹ برابر با ۱۴/۱ است و با تساوی برابر بنفیکای پرتغال در دیدار رفت، هلندی‌ها شانس بیشتری برای صعود دارند.

مدعیان قهرمانی فصل ۲۰۲۱-۲۲ لیگ قهرمانان اروپا کدام تیم ها هستند؟

شانس رئال مادرید برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با سرمربیگری کارلو آنچلوتی ۱۸/۱ است و موفق‌ترین تیم تاریخ این رقابت‌ها وقتی نوبت به رقابت‌های باشگاهی برتر اروپا می‌رسد، شور خاصی در این خصوص دارد. یک بازی پرفشار دیگر مقابل پاری‌سن‌ژرمن در انتظار لوس بلانکوس است؛ اما اعتبار و رزومه درخشان آن‌ها در لیگ قهرمانان، حاکی از آن است که با اعتماد به نفس زیادی وارد این مسابقه خواهند شد.

شانس منچستریونایتد نیز ۱۸/۱ برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است. آن‌ها با صدرنشینی در گروه خود، پس از یک روند آشفته در زمان قرعه‌کشی، به مصاف اتلتیکو مادرید رفتند. بازی رفت یک بر یک مساوی شده و یونایتد به‌خاطر میزبانی شانس خوبی برای برتری و صعود دارد.

خارجی‌هایی که احتمالاً قهرمان لیگ قهرمانان می‌شوند چه تیم‌هایی هستند؟

تیم ایتالیایی یوونتوس ۲۸/۱ شانس دارد؛ درحالی‌که تیم مکس الگری در داخل کشور کمتر از حد معمول تأثیرگذار بوده است. آن‌ها در اروپا عملکردهای قدرتمندی ارائه کرده‌اند. در دیدار مقابل ویارئال در مرحله یک هشتم نهایی، تیم تورین شانس مسلم و آشکار صعود شناخته می‌شود؛ این در حالی است که بازی رفت یک بر یک مساوی شده است.

اتلتیکو مادرید با ضریب ۳۳/۱ روبه‌رو شده است، اما با وجود بازگشت آنتوان گریزمان به باشگاه در تابستان، قهرمان لیگ در این فصل ضعیف عمل کرده است. این تیم پایتخت‌نشین اسپانیا به خود می بالد که زیر نظر دیگو سیمئونه یک خط دفاعی قوی دارد؛ اما در این فصل آسیب‌پذیرتر از همیشه به نظر می‌رسند و در پنج بازی از شش بازی اروپایی خود، گل خورده‌اند. آن‌ها حالا برای بازی برگشت پا به ورزشگاه اولترافورد می‌گذارند؛ جایی که یک بازی سخت در انتظارشان است.

اینتر قهرمان ایتالیا ضریب ۵۰/۱ را دارد. آن‌ها در گروه D پس از رئال‌مادرید در رده دوم قرار گرفتند و در هر دو بازی که مقابل تیم اسپانیایی انجام دادند، شکست خوردند. شاگردان سیمونه اینزاگی در جدال حذفی خود با لیورپول، با وجود شکست دو بر صفر، شانس کمی برای صعود دارند اما اگر بتوانند مرسی سایدی‌ها را حذف کنند، بسیار مورد ستایش قرار خواهند گرفت.

درمورد سایر تیم‌ها در بنگاه‌های شرط‌بندی، ویارئال که سابقه قهرمانی در لیگ اروپا را دارد، با عدد ۱۵۰/۱ روبه‌رو است. زیردریایی‌های زرد در این فصل از بازی‌های خود با چلسی و منچستریونایتد، نشان داده‌اند که می‌توانند پابه‌پای قدرتمندترین تیم‌های این قاره رقابت کنند؛ علی‌رغم اینکه از شهری با ۵۰ هزار نفر جمعیت هستند.

کد خبر 560254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.