اعتصاب سیستم حمل‌ونقل ایتالیا در روز جهانی زن

برای اولین بار، وزارت فرهنگ کشور ایتالیا اعلام کرد که تمام موزه‌ها برای زنان در روز جهانی زن، رایگان است. از سوی دیگر، اتحادیه‌های کارگری حمل‌ونقل عمومی این کشور اعلام کردند که در روز هشتم مارس اعتصاب عمومی ۲۴ ساعته برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعتصاب سراسری سیستم حمل‌ونقل ایتالیا در روز جهانی زن، بر شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی در رم، میلان و سایر شهرهای ایتالیا و همچنین خدمات حمل و نقل منطقه‌ای تأثیر خواهد گذاشت.

این اعتصاب که مصادف با روز جهانی زن است، توسط اتحادیه‌های کارگری فراخوان داده شده است. انگیزه اعتصاب شامل مطالبات برای دستمزد، شرایط کاری بهتر و محکوم کردن تبعیض در محل کار علیه زنان است. در میلان، مترو روز سه‌شنبه به‌طور عادی در حال فعالیت است، با این حال اتوبوس‌های خودپرداز و تراموا از ساعت ۰۸:۴۵ تا ۱۵:۰۰ و دوباره بعد از ساعت ۱۸:۰۰ در اعتصاب به سر خواهند برد.

اعتصاب حمل و نقل ایتالیا در روز جهانی زن

در رم، اعتصاب بر اتوبوس‌های ATAC، مترو، تراموا و خدمات راه‌آهن سبک و همچنین خطوط اتوبوسرانی Roma TPL تأثیر می‌گذارد.

نکته مثبت اینجا است که زنان ساکن ایتالیا، در هیاهوی این اعتراضات، می‌توانند از مجموعه غنی موزه‌های این کشور استفاده کنند. وزارت فرهنگ اعلام کرده است که تصمیم دسترسی رایگان، برای تمام پارک‌های باستانی عمومی و اماکن فرهنگی کشور نیز اعمال خواهد شد.

از جمله مکان‌های رایگان برای بازدیدکنندگان زنان در هشتم مارس می‌توان به کولوسئوم، حمام کاراکالا، پمپئی و گالری اوفیتزی اشاره کرد.

اعتصاب حمل و نقل ایتالیا در روز جهانی زن

کد خبر 560234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.