هفشجان "شهر ملی سنگ‌تراشی سنتی" می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش‌های برای نام‌گذاری و معرفی هفشجان به‌عنوان "شهر ملی سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) " ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا جیلان امروز _ دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در نشست با هنرمندان، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شهر هفشجان شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: تحقق اهداف شهرهای ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در دستور کار است، همچنین تلاش‌های برای نام‌گذاری و معرفی هفشجان به‌عنوان "شهر ملی سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) " ادامه دارد.

وی افزود: کاربردی و مصرفی‌شدن انواع تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری مانند سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) هفشجان با هدف افزایش اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، جلوگیری از مهاجرت‌ها و رونق اقتصادی در دستور کار هنرمندان استان قرار دارد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بهره‌مندی از توان بخش خصوصی و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری و معرفی شهرهای ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تأثیرگذار است.

وی تاکید کرد: ثبت هفشجان به‌عنوان "شهر ملی سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) " از مهم‎‌ترین خواسته‌های مردم، هنرمندان، مسئولان، مجموعه مدیریت شهری، فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و گروه‌های مختلف در این شهر به‌شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح شد: تحقق اهداف شهرهای ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری به‌منظور ارتقای این شهرها به ثبت جهانی در دستور کار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار دارد.

به گزارش ایمنا، این نشست با حضور مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

کد خبر 560226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.