هنرمندان هفشجانی سنگ‌تراشی سنتی را به بانوان آموزش دهند

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ساخت نمادهای سنگی، تقویت بازار فروش داخلی و خارجی، ادامه تولید محصولات دارای قدمت و آموزش هنر سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) به دختران و بانوان باید مورد توجه هنرمندان هفشجانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویدا توحدی امروز _دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در نشست با هنرمندان، اعضای شورای اسلامی و پیشکسوتان شهر هفشجان شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: با توجه به قدمت و هنر خاص هنرمندان هفشجانی در سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) می‌توان برای مبلمان شهری از وسایل و مواد اولیه سنگی بهره‌گیری کرد.

وی با بیان اینکه در بوستان‌های سنگی می‌توان انواع صندلی‌های نشیمن، گلدان‌ها و وسایل دیگر را از جنس سنگ تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد، تصریح کرد: مردمی بودن رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در رویداد ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی مشهود، ارزشمند و آغاز یک رویداد بزرگ است.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در روند ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی شاخص‌هایی تعریف شده است که بر اساس آن باید فعالیت‌های مردمی مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: افزایش کارگاه‌های فعال، توسعه مراکز آموزشی، دانشگاهی و استاد و شاگردی، تهیه و تولید انواع فیلم، کلیپ و تیزر، رونق تبلیغات در فضای مجازی و کاربردی کردن تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مورد توجه باشد.

توحدی گفت: ساخت نمادهای سنگی، تقویت بازار فروش داخلی و خارجی، ادامه تولید محصولات دارای قدمت و آموزش هنر سنگ‌تراشی سنتی (حجاری سنتی) به دختران و بانوان باید مورد توجه هنرمندان هفشجانی باشد.

وی تصریح کرد: مردمی بودن رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در رویداد ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی مشهود، ارزشمند و آغاز یک رویداد بزرگ است.

کد خبر 560224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.