برپایی نمایشگاه محصولات میناکاری روی سفال در چهارمحال و بختیاری

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه تولیدات میناکاری روی سفال برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل رمضانی امروز _دوشنبه، شانزدهم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نمایشگاه تولیدات میناکاری روی سفال در غرفه دائمی معرفی محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه محصولات میناکاری روی سفال به‌منظور معرفی انواع آثار و تولیدات مرتبط با میناکاری روی سفال در چهارمحال و بختیاری برپا شده است، افزود: این نمایشگاه به‌مدت یک هفته در غرفه دائمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل برپا است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هر هفته یکی از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری با حضور در غرفه دائمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان، تولیدات و محصولات خود را معرفی خواهند کرد.

وی ادامه داد: معرفی کامل تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری و تلاش برای بازاریابی انواع محصولات هنرمندان استان از مهم‌ترین اهداف برپایی غرفه تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در محل این اداره‌کل به‌شمار می‌رود.

زهرا شرافت چالش‌تُری، هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در رشته میناکاری روی سفال نیز اظهار کرد: در غرفه دائمی معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان افزون‌بر ۵۰ اثر از انواع تولیدات میناکاری روی سفال به‌نمایش درآمده است.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از تولیدات و مصنوعات مرتبط با رشته میناکاری روی سفال مانند انواع شکلات‌خوری، مجموعه هفت سین نوروزی، قوری، گلدان، جا شمعی، دیوارکوب، آئینه، چراغ، لیوان، سینی، شیرینی‌خوری و بشقاب است.

این هنرمند صنایع دستی افزود: بازار فروش محصولات میناکاری روی سفال بیشتر در داخل کشور و چهارمحال و بختیاری است و فروش تولیدات این هنر صنعت در سایر کشورها به بازاریابی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر محصولات و تولیدات میناکاری روی سفال چهارمحال و بختیاری در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

کد خبر 560217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.