لزوم تدوین قانونی مدون برای ایمنی بازار اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۸۵۰۰ واحد صنفی در بازار بزرگ اصفهان، گفت: تدوین قانونی مدون و الزام‌آور برای ایمنی واحدهای صنفی بازار اصفهان لازم است تا به واسطه آن، ایمنی لازم حاصل شود.

ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این‌که برای کاهش حوادث در روزهای پایانی سال نکات ایمنی باید رعایت شود، اظهار کرد: از جمله مواردی که کسبه باید رعایت کنند می‌توان به وجود الزامی کپسول آتش‌نشانی مناسب مانند کپسول شش کیلوگرمی پودر و گاز در هر واحد تجاری و وجود الزامی کلید محافظ جان در مدار برای جلوگیری از نشت برق اشاره کرد.

وی با بیان این‌که برای برخی صنوف، موارد ایمنی به صورت اختصاصی تعریف می‌شود، ادامه داد: به عنوان مثال فروشگاه‌های پوشاک نباید اجناس خود را در مجاورت سیم‌های برق و لامپ‌های پرمصرف قرار دهند و حداقل ۵۰ سانتی‌متر فاصله بین آن باید رعایت شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم‌های گرمایشی غیرمتعارف مانند "پیک‌نیک" و بخاری‌های بدون دودکش ممکن است موجب گازگرفتگی شود.

وی استفاده از وسایل استاندارد را راهکاری برای کاهش حوادث دانست و گفت: پیشنهاد می‌کنیم شهروندان برای کاهش حوادث از وسایل استاندارد همچون هیترهای برقی و کولرگازی‌های دومنظوره گرمایشی و سرمایشی استفاده کنند.

مطلبی تصریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی در اصفهان ایمنی بازار بزرگ این کلان‌شهر است که بیشترین نقش را در این ارتباط، اتاق اصناف اصفهان دارد و چندین سال است که اتاق اصناف برای ایمنی مغازه‌ها همکاری نداشته است.

وی با بیان اینکه اخیراً برای افزایش ایمنی بازار، رایزنی‌هایی با اتاق اصناف انجام و نقاط مشترکی حاصل شده است، افزود: در بازدیدهای مشترک از واحدهای صنفی بازار بزرگ اصفهان با همکاری اتاق اصناف، موارد غیرایمن به مالکان واحدهای صنفی اعلام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۸۵۰۰ واحد صنفی در بازار بزرگ اصفهان، تصریح کرد: تدوین قانونی مدون و الزام‌آور برای ایمنی واحدهای صنفی بازار اصفهان لازم است تا به واسطه آن، ایمنی لازم حاصل شود، زیرا چنان‌چه در یکی از حریق‌ها بازار تعطیل باشد، شاهد حادثه‌ای فاجعه‌بارتر از بازار تبریز در اصفهان خواهیم بود.

کد خبر 560196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.