از توقیف خودروی حامل گوشت فاسد تا شناسایی باند جعل تست کرونا

توقیف خودروی حامل گوشت فاسد، دستگیری عامل قدرت‌نمایی در فضای مجازی، حمله با قمه به دهیاری یک روستا در شهرری، شناسایی باند جعل تست کرونا، محاکمه برادرزنی که با چاقو شوهرخواهر خود را فلج کرد، پایان هشت ماه زندگی مخفیانه قاتل را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ عیسی روشن‌قلب فرمانده انتظامی رودبار، اظهار کرد: ۴۲۴ کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی و بدون مجوز حمل در بازرسی از یک دستگاه خودرو پژو پارس در این شهرستان کشف شد. برای ارتقا امنیت اجتماعی و جلوگیری از ورود و خروج کالاهای قاچاق، محورهای مواصلاتی به صورت مستمر کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی مقام قضائی راننده ۴۲ ساله به همراه محموله گوشت برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره دامپزشکی شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی رودبار با بیان اینکه حمل اینگونه محموله‌ها باید با مجوز دامپزشکی و با خودورهای مخصوص باشد، از مردم خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل قدرت‌نمایی در فضای مجازی

سرهنگ فضل‌الله منصوری فرمانده انتظامی دلفان اظهار کرد: به‌دنبال انتشار تصاویری از قدرت‌نمایی و رجزخوانی یکی از اراذل و اوباش با یک قبضه سلاح گرم برای شهروندان در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: به همین منظور اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیس آغاز و پس از انجام برخی بررسی‌های فنی، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت این یگان با شناسایی و هماهنگی با دستگاه قضا، در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دلفان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، ادامه داد: مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش و مخلان امنیت مردم از مطالبات شهروندان و مسئولان است.

وی با تأکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با قدرت‌نمایی افراد هنجار شکن و اراذل و اوباش در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی پلیس رصد تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی است که اغلب این افراد با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت‌نمایی، جلب توجه و اعلام وجود در فضای مجازی دارند، که بی‌شک پلیس با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات، هرگز اجازه جولان و قدرت‌نمایی به آنها را در سطح جامعه نخواهد داد.

حمله با قمه به دهیاری یک روستا در شهرری

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: به دنبال دریافت اخباری درخصوص حمله چندین نفر قمه به دست به نیروهای دهیاری روستای اشرف آباد، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله رئیس و تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۷ خاور شهر در محل حاضر شدند.

وی افزود: به محض حضور در محل، مأموران با تجمع شهروندان و چند نفر قمه به دست در حال عربده کشی روبه‌رو شدند که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه هر سه متهم خلع سلاح و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: در بررسی بیشتر مشخص شد یکی از نیروهای دهیاری دچار جراحت شدید شده که سریعاً به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل و متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی به کلانتری ۱۷۷ خاور شهر منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه با انتقال به موقع مضروب به بیمارستان وضعیت جسمانی وی رو به بهبود است، خاطرنشان کرد: پس از اخذ شکایت و پایان تحقیقات متهمان با دستور قضائی روانه زندان شدند.

شناسایی باند جعل تست کرونا در خوی

سردار مسعود خرم‌نیا فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اشخاصی در زمینه جعل برگه‌های تست کرونا (PCR) در سطح شهرستان خوی رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و بررسی‌های صورت گرفته توسط مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان، در نهایت یکی از اعضای اصلی این باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به جعل برگه‌های تست کرونا با همکاری دو نفر دیگر از همدستان خود اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه سه متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

محاکمه برادرزنی که با چاقو شوهرخواهر خود را فلج کرد

مردی که در یک درگیری خانوادگی شوهرخواهر خود را با ضربه چاقو فلج کرده بود، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. رسیدگی به این پرونده از بهار سال ۹۹ با گزارش یک درگیری در منطقه تهران پارس آغاز شد. پس از حضور پلیس و بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان دو مرد میانسال رخ داده و خسرو با ضربه چاقو، شوهرخواهر خود به نام نادر را به شدت مجروح کرده است.

نادر به بیمارستان منتقل شد و پس از چند روز تلاش کادر درمانی مشخص شد که چاقو به نخاع نادر اصابت کرده و درپی آن وی از هر دو پا فلج شده است. نادر پس از بهبودی نسبی با ثبت شکایتی خواستار مجازات برادرزن خود شد. به این ترتیب خسرو بازداشت شد و در همان بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد.

نادر اظهار کرد: خواهرم سیما و همسرش نادر چند وقتی است که باهم اختلاف پیدا کرده‌اند. روز حادثه در خانه بودم که خواهرم با من تماس گرفت و گفت که نادر اذیتش می‌کند. من هم بلافاصله خودم را به خانه آنها رساندم و قصد داشتم با میانجیگری دعوای آنها را خاتمه دهم. در ابتدا همه چیز تمام شد و من در حال خروج از خانه بودم و می‌خواستم سوار خودرو خود شوم که باز هم صدای دعوای آنها بلند شد و نادر به خیابان آمد و این بار با من درگیر شد و من هم برای دفاع از خودم از پشت با چاقو ضربه‌ای به کتف او زدم که ظاهراً به نخاع او خورده و فلج شده است. من قصدی برای نقص عضو او نداشتم.

پس از آن سیما احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت و با تأیید حرف‌های برادر خود اظهار کرد: آن روز من از خسرو خواستم به خانه ما بیاید و پس از آنکه آمد باهم صحبت کردیم و دعوا تمام شد و بعد از اینکه خسرو از خانه ما خارج شد نادر ناگهان با من دعوا کرد و با این بهانه که خسرو چه حقی داشته که در زندگی ما دخالت کند با سرعت به سمت خیابان دوید تا با برادرم درگیر شود. هرچه تلاش کردم و خواستم جلوی او را بگیرم نتوانستم و وقتی به بیرون از خانه آمدم دیدم همسرم روی زمین افتاده است.

پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. درحالی که شاکی تا لحظه آخر پیش از جلسه رسیدگی خواستار قصاص متهم بود، با وساطت بزرگان فامیل حاضر به رضایت شد و بنابراین متهم از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت.

در ابتدای جلسه دادگاه متهم با ابراز پشیمانی از این حادثه، گفت: من فقط خواستم از خودم دفاع کنم. نادر غریبه نبود و ما باهم دوست بودیم. حالا هم پشیمانم و از قضات می‌خواهم تا در مجازاتم تخفیف قائل شوند. پس از اظهارات شاکی و موکل او، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

پایان ۸ ماه زندگی مخفیانه قاتل

خردادماه سال جاری یک درگیری خونین در ساوجبلاغ به پلیس گزارش شد. در این نزاع خونین پسر جوانی به نام حسین ۲۴ ساله با ضربه چاقو به ناحیه گردن جان باخت. برادر مقتول که خود در صحنه درگیری حضور داشت به پلیس خبر داد اما عامل جنایت پس از این حادثه فرار کرد.

دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان جنایی بلافاصله در صحنه جنایت که یکی از خیابان‌های ساوجبلاغ بود حضور یافتند و به دستور بازپرس جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد. برادر مقتول که تنها شاهد ماجرا بود اظهار کرد: من با برادرم در یکی از خیابان‌ها قرار ملاقات داشتم تا او را سوار خودرو خود کنم و به محل کارم برویم. برادرم به‌تازگی در رشته برق فارغ‌التحصیل شده بود و قرار بود کارهای برقی یک ساختمان را انجام دهد. وقتی سوار بر پرایدم در خیابان حرکت می‌کردم ناگهان یک خودروی مزدا مقابلم پیچید و بعد راننده به نشانه اعتراض پیاده شد و شروع به فحاشی کرد.

وی افزود: من که این صحنه را دیدم از خودرو پیاده شدم و با هم درگیر شدیم و از آنجا که در همان محدوده با برادرم حسین قرار داشتم او با دیدن صحنه درگیری با این نیت که بین ما میانجیگری کند به ما نزدیک شد اما نمی‌دانم چه شد که راننده مزدا در یک لحظه سراغ خودرو خود رفت و در حالی که همسر و فرزندش نیز داخل خودرو بودند چاقو را برداشت و به طرف ما حمله کرد.

برادر مقتول ادامه داد: ما اصلاً قصد درگیری نداشتیم. به‌خصوص وقتی دیدیم همسر و فرزندش نیز در خودرو هستند، سعی داشتیم درگیری را خاتمه دهیم اما راننده خودروی مزدا دست بردار نبود و ناگهان با زدن ضربه‌ای به گردن برادرم او را کشت و خیلی زود سوار خودرو خود شد و فرار کرد.

به دنبال اظهارات برادر مقتول، هویت راننده مزدا به نام جمشید ۳۴ ساله شناسایی شد و به دستور بازپرس پرونده این متهم فراری تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. سرانجام پس از هشت ماه متهم فراری در یکی از روستاهای محدوده کردان شناسایی و در ویلای خود بازداشت شد.

به‌دنبال انتقال متهم به دایره مبارزه با جرایم جنایی استان البرز، وی تحت بازجویی قرار گرفت. این متهم در نخستین اظهاراتش منکر جنایت و مدعی شد خود مقتول چاقو داشته و ضربه را خودش زده است اما در ادامه بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و راز جنایتش را برملا کرد اما برای توجیه اتهامش مدعی شد که مست بوده و هیچ کنترلی بر رفتار خود نداشته است.

به گفته سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز، این متهم درحال‌حاضر پس از اعتراف به اتهام قتل عمد بازداشت و به زندان منتقل شده و در انتظار محاکمه است. خانواده مقتول نیز در دادسرا با شکایت از متهم خواستار قصاص وی شده‌اند.

کد خبر 560171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.