سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

با تشکیل الگوی سقف دوقلو در انتهای مسیر بیت کوین پیش بینی می‌شود که این رمز ارز تا محدوده ۳۵ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند، به علت سرعت بالای ریزش احتمال از دست رفتن این سطح نیز وجود دارد و لازم است در این سطوح مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۷ هزار و ۹۶۶ دلار.

تغییرات: کاهش ۳.۸۶ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۵۳۰ دلار.

تغییرات: کاهش ۴.۴۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۶۹ دلار و ۵۶ سنت.

تغییرات: کاهش ۳.۸۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۲۲ دلار.

تغییرات: کاهش ۲.۸۷ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۸۱۶ دلار

تغییرات: کاهش ۵.۰۱ درصدی

سولانا (SOL): ۸۲ دلار و ۸۳ سنت.

تغییرات: کاهش ۶.۰۷ درصدی

ترا (Tera): ۷۹ دلار و ۳۰ سنت.

تغییرات: کاهش ۸.۰۳ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۱ دلار و ۶۰ سنت.

تغییرات: کاهش ۵.۷۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۱۹ دلار.

تغییرات: کاهش ۴.۱۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۶ دلار و ۴۵ سنت.

تغییرات: کاهش ۳.۴۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

حمایت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار.

مقاومت: ۴۰ و ۴۵ هزار دلار.

پیش بینی: با تشکیل الگوی سقف دوقلو در انتهای مسیر بیت کوین پیش بینی می‌شود که این رمز ارز تا محدوده ۳۵ هزار دلار افت قیمت را تجربه کند، به علت سرعت بالای ریزش احتمال از دست رفتن این سطح نیز وجود دارد و لازم است در این سطوح مجدد مورد بررسی قرار بگیرد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

  • دامیننس بیت کوین: ۴۳.۲۳ درصد
  • دامیننس اتریوم: ۱۸.۱۹ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۷۹ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۶ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۳.۲۱ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۵ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۵۹ درصد
  • دامیننس ریپل: ۲.۰۸ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: یک هزار و ۶۶۵ میلیارد دلار

سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۳ واحد. شاخص ترس و طمع در فضای ترس شدید و بهبود یک واحدی نسبت به روز گذشته.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ بوده و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار است و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

مایک مک‌گلون: بیت کوین ممکن است دوباره به سطح ۳۰ هزار دلاری سقوط کند

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بازارهای کالایی بلومبرگ در توییترش اظهار داشت که بیت کوین ممکن است برای بار دیگر به سطح ۳۰ هزار دلاری سقوط کند. مک‌گلون معتقد است که افت کنونی بیت کوین نشان می‌دهد که هفته آتی برای دارایی‌های پر ریسک دشوار خواهد بود. وی همچنین به ارتباط بیت کوین با بازار سهام اشاره کرد و نموداری به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد، معاملات آتی بیت کوین و شاخص معاملات آتی نزدک ۱۰۰ در یک مسیر حرکت می‌کنند و هر دو آنها در حال حاضر رو به نزول هستند.

دولت اوکراین کمک‌های مالی را از طریق بیش از ۷۰ ارز دیجیتال مختلف می‌پذیرد

شرکت لیتوانیایی پرداخت ارزهای دیجیتال کوین‌گیت (Coingate)، توافقی با بانک مرکزی اوکراین (NBU) انجام داده که امکان ارسال کمک‌های مالی به اوکراین از طریق بیش از ۷۰ ارز دیجیتال مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. شرکت فین‌تک پرداخت‌های بین‌المللی اینترنشنال بیزینس ستلمنت (IBS) نیز در این پروژه مشارکت دارد و قرار است که تمامی کمک‌های مبتنی بر ارز دیجیتال را به یورو تبدیل کرده و به حساب‌های ویژه بانک مرکزی این کشور ارسال کند.

ماتاس کیبیلدیس، یکی از مدیران اجرایی کوین‌گیت معتقد است که این همکاری، نشان‌دهنده اهمیت ارزهای دیجیتال در برهه کنونی است. وی گفت: «این واقعیت که هر شخص یا شرکت خصوصی می‌تواند به راحتی کمک‌های مالی برون مرزی سیستم غیرمتمرکز را به کشورهای درگیر جنگ ارسال کند، واقعاً مسحورکننده است و یکی از دلایل مهمی است که جامعه ارزهای دیجیتال به شکل فعالانه از اوکراین حمایت می‌کند.»

ارزش کل قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای در دو ماه گذشته بیش از ۲۱ درصد کاهش یافته است

همزمان با افت بازار ارزهای دیجیتال در ۴۸ ساعت گذشته، ارزش کل قفل‌شده (TVL) در پروتکل‌های دیفای به زیر ۲۰۰ میلیارد دلار رسید. ارزش پروتکل‌های دیفای در پایان سال ۲۰۲۱ به مرز ۲۵۱ میلیارد دلار رسیده بود، اما صبح امروز یکشنبه ششم مارس به ۱۹۶.۰۲ میلیارد دلار رسید. این افت حدوداً ۵۵ میلیارد دلاری، نشان‌دهنده کاهش ۲۱.۹۱ درصدی ارزش کل قفل‌شده پروتکل‌های دیفای در دو ماه گذشته است.

اتریوم نیز کماکان با نرخ تسلط ۵۵.۵۹ درصدی، بزرگ‌ترین شبکه از نظر ارزش کل قفل‌شده محسوب می‌شود؛ در حالی که در اکتبر ۲۰۲۱ نرخ تسلط اتر در فضای دیفای ۶۹ درصد بود و در پنج ماه گذشته ۱۴ درصد از تسلط خود بر بازار امور مالی غیرمتمرکز را از دست داده است. ترا، بایننس اسمارت چین، اولنچ، فانتوم و سولانا نیز پس از اتریوم بیش‌ترین ارزش کل قفل‌شده دیفای را در اختیار دارند.

کارمزد تراکنش‌های اتریوم در راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم زی‌کی‌سینک به ۰.۱ دلار رسید

طبق گزارش گس‌پرایس (Gasprice‌.‌io)، پس از کاهش کلی کارمزدها در شبکه اتریوم، اکنون زنجیره‌های لایه دوم این شبکه کارمزدهای بسیار پایین‌تری نسبت به گذشته ارائه می‌کنند. در حال حاضر راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم اتریوم زی‌کی‌سینک (ZKSync) به کاربران اجازه می‌دهد که تراکنش‌های بزرگ اتریوم انجام دهند و کمتر از ۰.۱ دلار برای آنها بپردازند.

علاوه بر این، زی‌کی‌سینک تراکنش‌های اتر را با کمتر از ۰.۱ دلار امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که کارمزد مبادله توکن حدود ۰.۱۶ دلار است. سایر راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه دوم نیز تراکنش‌های ارزانی را برای اتریوم ارائه می‌کنند و میانگین هزینه ارسال اتر در میان آنها تقریباً ۰.۵ دلار است. گفتنی است که کاهش کارمزدهای اتریوم با خروج بیش‌تر کاربران از بازار و کاهش فعالیت در شبکه همزمان شده است.

سنگاپور محدودیت‌هایی بر معاملات مالی و ارزهای دیجیتال روسیه وضع کرد

در اقدامی نادر، سنگاپور قصد دارد محدودیت‌هایی برای برخی از تراکنش‌های مالی و عملیات ارزهای دیجیتال روسیه که با هدف دور زدن تحریم‌ها انجام می‌شوند، اعمال کند. این نخستین بار است که سنگاپور بدون تأیید شورای امنیت سازمان ملل دست به اقدامات تحریمی علیه کشوری دیگر می‌زند. روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از وزارت امور خارجه سنگاپور گزارش داد که این دولت‌شهر به دلیل تهاجم نظامی به اوکراین، در حال آماده شدن برای انجام این کار علیه روسیه است.

وزارت خارجه سنگاپور همچنین می‌گوید که این اقدامات شامل اعمال کنترل صادرات بر اقلامی است که می‌توانند برای مقاصد نظامی استفاده شوند و همچنین محدودیت‌هایی برای انجام تجارت با بانک‌های روسی وی‌تی‌بی بنک، پرومسویاز ینک، ونشکونوم بنک و بنک روسیا در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، سنگاپور می‌گوید که ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی که با دارایی‌های دیجیتال مانند توکن‌های غیرمثلی کار می‌کنند؛ از تسهیل تراکنش‌هایی که می‌توان برای فرار از اقدامات تحریمی از آنها استفاده کرد، منع شده‌اند.

بنیان‌گذار شرکت اپل بیت کوین را طلای خالص خواند

استیو وازنیک، یکی از بنیان‌گذاران اَپل، به‌رغم ستایش مداوم بیت کوین، همچنان به‌طور کلی نسبت به ارزهای دیجیتال بدبین است. وازنیک در گفت‌وگو با بیزینس اینسایدر به تمجید از بیت کوین پرداخت و آن را تحت‌عنوان «ریاضیات طلای خالص» توصیف کرد. وی با اشاره به پروژه‌های حوزه ارز دیجیتال که هر روزه ایجاد می‌شوند، اظهار داشت که بسیاری از این پروژه‌ها نوعی تقلب و کلاهبرداری هستند.

وی معتقد است که در حال حاضر تنها بیت کوین نقش ستاره مشهور ارزهای دیجیتال را بازی می‌کند و بقیه پروژه‌ها غالباً در حال جمع‌آوری پول از افرادی هستند که می‌خواهند در همان مراحل اولیه سرمایه‌گذاری کنند. با این حال، وازنیک از سرمایه‌گذاران خواسته است که با خوش‌بینی به بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها نگاه کنند، چراکه هرکدام آنها ممکن است اپل دیگری باشند.

مخالفت ماسک با سانسور شبکه‌های خبری روسیه در استارلینک

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس اکس، مخالفت خود را با سانسور شبکه‌های خبری روسیه اعلام کرده است. ماسک در توئیتر نوشت: «برخی دولت‌ها درخواست کرده‌اند دسترسی رسانه‌های روسیه به استارلینک قطع شود ولی ما چنین کاری نخواهیم کرد مگر به زور اسلحه.» وی همچنین خاطر نشان کرد این درخواست از طرف دولت اوکراین مطرح نشده است. مدیرعامل اسپیس اکس چندی پیش و بنا به خواسته دولت کی‌یف، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای اوکراین فعال کرده بود.

ویزا، مسترکارت و پی پل ارائه خدمات به کاربران روسیه را متوقف می‌کنند

ال کلی (Al Kelly)، رئیس و مدیر عامل شرکت خدمات مالی ویزا (Visa)، اعلام کرده است که فعالیت‌های این شرکت به‌دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، در کشور روسیه به تعلیق در می‌آید. به همین ترتیب، شرکت خدمات مالی مسترکارت (Mastercard) اعلام کرده است که علاوه بر مسدودکردن برخی مؤسسات مالی روسیه، دیگر از کارت‌های صادرشده توسط بانک‌های روسیه پشتیبانی نخواهد کرد. میخائیلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر اوکراین، نیز با انتشار نامه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت خدمات مالی پی پل (PayPal) نشان داد که این شرکت هم قرار است سیاست‌های مشابهی را به اجرا درآورد.

کرد مگر به زور اسلحه.» وی همچنین خاطر نشان کرد این درخواست از طرف دولت اوکراین مطرح نشده است. مدیرعامل اسپیس اکس چندی پیش و بنا به خواسته دولت کی‌یف، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای اوکراین فعال کرده بود.

ویزا، مسترکارت و پی پل ارائه خدمات به کاربران روسیه را متوقف می‌کنند

ال کلی (Al Kelly)، رئیس و مدیر عامل شرکت خدمات مالی ویزا (Visa)، اعلام کرده است که فعالیت‌های این شرکت به‌دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، در کشور روسیه به تعلیق در می‌آید. به همین ترتیب، شرکت خدمات مالی مسترکارت (Mastercard) اعلام کرده است که علاوه بر مسدودکردن برخی مؤسسات مالی روسیه، دیگر از کارت‌های صادرشده توسط بانک‌های روسیه پشتیبانی نخواهد کرد. میخائیلو فدوروف (Mykhailo Fedorov)، معاون نخست‌وزیر اوکراین، نیز با انتشار نامه‌ای از سوی مدیرعامل شرکت خدمات مالی پی پل (PayPal) نشان داد که این شرکت هم قرار است سیاست‌های مشابهی را به اجرا درآورد.

صرافی OKX اسپانسر منچسترسیتی شد

صرافی ارزهای دیجیتال اوکی‌اکس (OKX)، دومین صرافی بزرگ جهان از نظر حجم معاملات آنی، با قراردادی چندساله اسپانسر رسمی تیم منچسترسیتی شده است. قهرمان لیگ برتر انگلیس که پیش‌تر عنوان کرده بود به‌دنبال ساخت استادیوم خود را در متاورس است، اکنون به بررسی پروژه‌های مشترک بیشتر با صرافی OKX خواهد پرداخت. علاوه بر این، نشان تجاری صرافی OKX در استادیوم اتحاد، خانه منچسترسیتی، نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. با این حال، شرایط توافق تاکنون فاش نشده است و تیم منچسترسیتی و صرافی OKX از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده‌اند. پیش‌تر، منچستریونایتد، رقیب منچسترسیتی، نیز از قرارداد ۲۷ میلیون دلار خود با پلتفرم بلاک چین تزوس (Tezos) خبر داده بود.

شرکت ماوسون در حال توسعه زیرساخت خود برای استخراج بیت کوین است

بر اساس آخرین اطلاعات، ماوسون اینفرااِستراکچر گروپ (Mawson Infrastructure)، شرکت فعال در حوزه استخراج بیت کوین، شروع به همکاری با بازیگران کلیدی صنعت ارزهای دیجیتال کرده است. اسناد کمیسیون بورس آمریکا نشان می‌دهند که ماوسون یک قرارداد مشارکتی ۱۰۰ مگاواتی با سلسیوس ماینینگ (Celsius Mining)، پلتفرم وام‌دهی دارایی‌های دیجیتال و قرارداد مشارکتی ۱۲ مگاواتی با فاندری دیجیتال (Foundry Digital)، توسعه‌دهنده زیرساخت‌های ماینینگ، امضا کرده است. این شرکت پیش‌تر نیز با کنان (Canaan) قراردادی برای تولید ۱۱٬۷۶۰ ماینر امضا کرده بود و قصد دارد زیرساخت‌های خود را در صنعت ماینینگ توسعه دهد.

رابرت کیوساکی: ارزهای دیجیتال در مقابل ظلم و استبداد ایستاده‌اند

رابرت کیوساکی، نویسنده معروف کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، در تازه‌ترین گفته‌های خود به مخاطبانش توصیه کرده است که از تورم در حال رشد سود ببرند و همچنین از کمک ارزهای دیجیتال به اوکراین تمجید کرده است. او در ماه نوامبر (آبان) گفته بود که به‌خاطر تورم روبه‌رشد قصد دارد طلا، نقره، اتریوم و بیت کوین بیشتری بخرد و همچنین در حوزه املاک و نفت خام نیز سرمایه‌گذاری کند. کیوساکی در رابطه با جنگ اوکراین نیز عنوان کرده است: «بیت کوین پوتین را به چالش کشیده است. ارزهای دیجیتال در مقابل ظالمان ایستاده‌اند و با استبداد مقابله می‌کنند. پوتین به دردسر افتاده، زیرا زلنسکی در حال دفاع از کشور خود است».

کوین اولری: آمریکا به‌دنبال ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال است

کوین اولری، تاجر و سیاست‌مدار کانادایی، به‌تازگی گفته است گروهی از قانون‌گذاران آمریکا در حال کار روی سیاستی برای بازکردن بازار ارزهای دیجیتال به روی سرمایه‌گذاران نهادی هستند. او به‌تازگی یک جلسه دوحزبی با گروهی از قانون‌گذاران آمریکا برای بحث درمورد مقررات مربوط به صنعت ارزهای دیجیتال داشته است. اولری روز پنجشنبه گفت: «خبر خوب این است که آنها با تمام توان در تلاش هستند و موافقند که فرصت فوق‌العاده‌ای پس از تصویب این سیاست وجود خواهد داشت». سینتیا لومیس، سناتور طرفدار بیت کوین نیز در توئیتر خود از حضور اولری تشکر کرد و دیدگاه صعودی خود را برای بازار ارزهای دیجیتال عنوان کرده است. او افزود: «اتفاق‌های بزرگی رخ خواهد داد».

نقشه بازار رمز ارزها

سقوط بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار

کد خبر 560136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.