امیکرون در کشور رو به افول/امکان تغییر شرایط پس از نوروز

عضو کمیته علمی کرونا گفت: طی روزهای آینده موارد ابتلاء و مرگ‌ومیر کمتر خواهد شد. ممکن است شرایط پس از نوروز متفاوت شود اما توصیه اکید به مردم همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مردانی با اشاره به اینکه آمارها در زمینه مبتلایان امیکرون شدیداً رو به افول است، اظهار کرد: به امید خدا این سویه به آرامی در حال جمع شدن و تخت‌های بیمارستانی درحال خالی شدن است.

وی با اشاره به کاهش مراجعات به مراکز درمانی، افزود: حجم بیماران سرپایی کاهش یافته است. تخت‌های بستری ویژه در اشغال بیماران بدحال است و مرگ‌ومیرهای فعلی نیز به علت حضور این بیماران در بخش‌های مراقبت ویژه است.

عضو کمیته علمی کرونا با مطلوب خواندن شرایط فعلی بیماری کرونا در کشور، تصریح کرد: طی روزهای آینده موارد ابتلاء و مرگ‌ومیر کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز و تغییر رفتارهای اجتماعی در این ایام، خاطرنشان کرد: ممکن است شرایط پس از نوروز متفاوت شود اما توصیه اکید به مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. نمی‌توان گفت مردم به سفر نروند اما در سفرها اولویت را موضوع سلامت خود قرار دهند.

گذر از پیک ششم کرونا

به گزارش ایمنا، تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور به شدت روبه کاهش است و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که گذر از قله پیک ششم کرونا در کشور درحال رخ دادن است. با وجود کاهش آمار شناسایی بیماران مبتلا به کووید -۱۹، تعداد بیماران بستری در بخش‌های آی‌سی‌یوی بیمارستان‌ها همچنان بالا است و به همین علت در روزهای پیش‌رو امکان بالا بودن آمار مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا وجود دارد.

استفاده از ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها همچنان از اصلی‌ترین شیوه‌نامه‌های بهداشتی محسوب می‌شود و برای قطع زنجیره بیماری، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن‌ها ضروری است. در این شرایط نشانه‌های عادی‌انگاری در کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمایان شده است و رسیدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۵ درصد زنگ هشداری برای بهبود نیافتن شرایط در ماه‌های آتی است و نوسان‌های نرخ ابتلای روزانه و موارد بستری در سایه عادی‌انگاری امیکرون توانایی غافلگیر کردن همه را دارد.

کد خبر 560129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.